رنجبر ماهانی افزود:امضای رئیس قوه قضاییه برای افزایش بنزین همراه با شرط و شروط بوده است و ایشان ذکر کردند افزایش بنزین در این شرایط کار درستی نیست اما در زمان اجرا توسط رئیس دو قوه لحاظ نشده بود و در حقیقت یک تحمیل بود.
کد خبر: ۹۱۹۸۷۰۴
|
۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان ریگان اشاره داشت به وضعیت وخیم شیخ زکزاکی و اظهار کرد:رهبر شیعیان نیجریه در کمال مظلومیت و غربت درحالی که بیش از چهل ترکش در سر دارد بجای ادامه معالجه به همراه همسر مجاهدش در زندان به سر میبرد.

امام جمعه ریگان با بیان اینکه تعداد پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام در نیجریه به ۱۵ میلیون نفر میرسد، ابراز داشت:آیا کسانی که بار‌ها با صراحت و کنایه سخن از آزادی سران فتنه داده اند آیا یکبار شده است سخن از آزادی شیخ علامه زکزاکی در مجامع بین المللی زده باشند؟‌ای کاش مجلسی که برای آزادی فتنه گر از زندان امضا و بیانیه جمع آوری می‌کرد برای آزادی رهبر شیعیان نیجریه هم مهر سکوت را می‌شکست و یک تصمیم میگرفت.

وی ادامه داد:از دولت، مجلس و سازمان کنفرانس اسلامی و مجامع بین المللی درخواست میکنیم برای آزادی کامل و معالجه شیخ زکزاکی مهر سکوت را بشکنند و اقدام عملی نمایند.

خطیب جمعه ریگان اشاره داشت به روز وحدت حوزه و دانشگاه و تصریح کرد:یکی از توطئه‌های اصلی استعمار برای تسلط بر نظام اسلامی، جدایی بین نهاد حوزه و دانشگاه است.

رنجبر ماهانی افزود:رهبر معظم انقلاب ماموریت‌هایی از جمله، علم، پژوهش، معنویت اخلاق، اقتصاد مقاومتی، عدالت و مبارزه با فساد استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی اسلامی را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی را مطرح کردند که خواستگاه آن حوزه و دانشگاه است.

وی در ادامه با بیان اینکه کشتگان و مجروحان غائله آبان ۹۸ به سه دسته تقسیم میشوند، اذعان کرد:دسته اول شهدای عزیز بسیج، سپاه و انتظامی که دوازده شهید تقدیم نمودند، دسته دوم مردم بیگناهی که در حال عبور یا تماشا بودند که مظلومه در این حادثه جان باختند و عده‌ای هم دستگیر شدند و بعد از اثبات بیگناهی آزاد شدند و دسته سوم آشوبگرانی که در حال حمله به پایگاه‌ها و پاسگاه‌ها و مراکز حساس و مهم مثل زندان‌ها، مخابرات و در حال شلیک به مردم بودند یا در حال آتش زدن منازل مردم که به هلاکت رسیدند.

امام جمعه ریگان بیان داشت: حتی آشوبگرانی که مسلح بودند که رهبر معظم انقلاب فرمودند: سوابق خانواده‌های آشوبگران مسلحی که در درگیری با نیرو‌های امنیت کشته شدند بررسی شود. اگر خانواده‌های آبرومند و موجه‌ای هستند از خانواده‌های آن‌ها دلجویی شود و فردی که مجرم است از خانواده قصه اش جداست این رافت اسلامی است.

وی با بیان اینکه فتنه ۹۸ درس‌ها و عبرت‌هایی داشت، عنوان کرد: زمان افزایش قیمت بنزین زمان مناسبی نبود این امر باید بعد از انتخابات مجلس یا سال جدید انجام میگرفت و اول باید صادقانه با مردم صحبت میشد تا این همه خسارت به مردم و نظام وارد نشود.

رنجبر ماهانی افزود:امضای رئیس قوه قضاییه برای افزایش بنزین همراه با شرط و شروط بوده است و ایشان ذکر کردند افزایش بنزین در این شرایط کار درستی نیست، اما در زمان اجرا توسط رئیس دو قوه لحاظ نشده بود و در حقیقت یک تحمیل بود.

خطیب جمعه ریگان ادامه داد:در زمان اجرای افزایش بنزین نقاب از چهره منافقان کنار رفت، هفتاد نفر از منافقین داخلی با ضد انقلاب هم سو شده بودند بجای محکوم کردن اشرار به حافظان امنیت کشور حمله کردند، عده‌ای سکوت کردند و عده‌ای گفتند انتظار آشوب‌های بزرگتر و بیشتری را داشتیم.

وی ابراز داشت:دولت در بحث افزایش قیمت بنزین می‌بایست با شیب ملایم عمل کند تا شاهد بالارفتن قیمت اجناس و کالا‌های ضروری نباشیم وقتی خود مسئولان میگویند بالا رفتن قیمت‌ها طبیعی است یعنی افزایش قیمت بنزین تاثیر در افزایش قیمت‌ها داشته است.

امام جمعه ریگان با بیان اینکه فتنه گران بعد از ده سال که از فتنه ۸۸ میگذرد هنوز توبه نکرده اند، افزود: سران فتنه هنوز آدم نشدند و توبه نکرده اند، توبه گرگ مرگ است.

رنجبر ماهانی در پایان اظهار داشت:فضای مجازی مأمنی برای سازماندهی و کمک به آشوب و طراحان آشوب بود و با قطع اینترنت صدای اعتراض آشوبگران و حتی ترامپ و آمریکا هم بلند شد. اگر فضای مجازی داخلی باشد و از خارج بی نیاز باشیم در مواقع حساس و خطر هیچ تهدیدی نمیتواند نظام و کشور را در خطر بیندازد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات