نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر همکاری و تعامل هر چه بیشتر حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: جامعه روحانیت بایستی علاوه بر انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی، دانشجویان را در امور تربیتی کمک نمایند.
کد خبر: ۹۱۹۸۷۵۹
|
۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، این مهم را عامل موفقیت نظام الهی خواند و اظهار کرد: موفقیت زندگی فردی و اجتماعی و همچنین نظام الهی در گرو تقوا است.

 

وی تصریح کرد: در نظام‌های باطل شرایط متفاوت است، اما در نظام پایه‌گذاری شده بر مبنای اسلام رسیدن به پیروزی در گرو تقوا است، بنابراین بایستی در جامعه اسلامی مسوولان از صدر تا ذیل و همچنین مردم از پرهیزکاری و رعایت حدود و احکام الهی برخوردار باشند.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد، استمرار موفقیت در نظام الهی را ایستادن بر شعائر دین عنوان و تشریح کرد: در تاریخ همواره نظام‌هایی که بر پایه دین شکل گرفته‌اند تا زمان ماندن بر شعارها و احکام دینی پابرجا بودند، اما به محض فاصله گرفتن از این ارزش‌ها، سقوط کرده‌اند.

 

شاهرخی بیان داشت: رعایت حدود الهی توفیقاتی را موجب می‌شود، همچنان‌که در طول 40 سالی که از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد شاهد نزول برکات و فیض‌های الهی به ملت ایران بوده و هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه سیاست از اخلاق سرچشمه می‌گیرد و از معنویت سیراب می‌شود، افزود: سیاست همراه با اخلاق و معنویت وسیله کمال برای رسیدن به بهشت است، اما اگر سیاست از اخلاق جدا شود آن‌گاه دیگر سیاست‌زدگی بوده و وسیله‌ای برای کسب قدرت و ثروت می‌شود.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد با توصیه به داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در لرستان به در پیش گرفتن سیاست همراه با اخلاق، گفت: نماینده مردم در مجلس بایستی در طول دوره نمایندگی خود را وقف خدمت به مردم نماید و به دنبال کسب مال و مقام برای خود نباشد.

 

شاهرخی ادامه داد: مردم نیز بایستی داوطلبانی را برای مجلس انتخاب کنند که علاوه بر داشتن سیاست همراه با اخلاق و معنویت، سابقه خدمت‌گذاری را در کارنامه خود داشته باشند.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مسوولان اجرایی در حوزه انتخابات نیز وظایف نظارتی خود را به خوبی انجام دهند، افزود: بایستی به دور از سلیقه و اعمال نظرهای شخصی و تنها بر اساس قانون مراحل برگزاری انتخابات را برگزار کرد.

 

وی با اشاره به مناسبت 25 آذرماه مبنی بر روز پژوهش، خاطرنشان کرد: همچنین 27 آذرماه سالروز شهادت دکتر محمد مفتح و روز وحدت و دانشگاه است.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد نقش شهید مفتح را در پیروزی انقلاب اسلامی موثر خواند و بیان داشت: دکتر مفتح دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی و از جمله‌های فرهیخته موثر در تربیت دانشجویان ممتاز علمی بود.

 

شاهرخی، وحدت را در شکل‌گیری نظام اسلامی و همچنین استمرار آن امری راهبری دانست و تصریح کرد: در پایه‌گذاری انقلاب اسلامی همواره روحانیونی حضور داشتند که در ایجاد همدلی بین حوزه و دانشگاه نقش‌آفرین بوده و انسان‌هایی فرهیخته را تربیت کرده‌اند.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر همکاری و تعامل هر چه بیشتر حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: جامعه روحانیت بایستی علاوه بر انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی، دانشجویان را در امور تربیتی کمک نمایند.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات