سید ساجد یعقوبی
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل خبر داد:
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل گفت: تقویت و تعمیق باور‌های دینی و مذهبی در بین نوجوانان و جوانان تحت حمایت از جمله اهداف مهم این نهاد است که با برگزاری برنامه‌های مختلف سعی در دستیابی به آن داریم.
کد خبر: ۹۱۹۸۷۸۳
|
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حامد رضایی در حاشیه برگزاری اردوی «منتظران خورشید» که با حضور ۱۰۰ نفر از دختران و پسران تحت حمایت در مجتمع فرهنگی تربیتی الغدیر کمیته امداد استان اردبیل برگزار شد، گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری اردوی «منتظران خورشید» تقویت و تعمیق باورهای دینی و مذهبی در بین نوجوانان و جوانان تحت حمایت است تا آنها از هرگونه آسیب‌های اجتماعی مصون بمانند.

وی با اشاره به اینکه آموزش قرآن، احکام و اخلاق اسلامی در رأس برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد، بیان کرد: ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی از جمله مهم‌ترین وظایف کمیته امداد برای توانمندسازی فکری و فرهنگی آنها است که تلاش داریم در این زمینه گام‌های موثرتری را برداریم.

رضایی با بیان اینکه توجه به انس با قرآن در بین خانوار تحت حمایت از دیگر برنامه‌هایی است که مدنظر امدادگران کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد، افزود: با ترویج فرهنگ انس با قرآن و معنویت می‌کوشیم فرزندان خانوار تحت حمایت توجه بیشتری به ضرورت این دستور دینی داشته باشند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه مبنای برگزاری و نامگذاری اردوی «منتظران خورشید» بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، گفت: نوجوانان و جوانان، مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند که کمیته امداد استان اردبیل نیز با اجرای برنامه‌های مختلف درصدد تبیین این مهم در بین مددجویان است.

وی با بیان اینکه در کنار کارگاه‌های قرآنی، عقیدتی و تأثیرات نماز، برنامه‌هایی در خصوص سواد فضای مجازی نیز برای دانش‌آموزان تحت حمایت در نظر گرفته شده است، افزود: لزوم مراقبت از نوجوانان و جوانان در فضای مجازی همواره مورد تأکید است تا از بروز هرگونه آسیب در بین آنها پیشگیری شود.

رضایی با اشاره به اینکه بهره‌مندی خانوار تحت حمایت از برنامه‌های فرهنگی مسیر توانمندسازی آنهارا هموار می‌کند، بیان کرد: ارتقای سطح فکری و فرهنگی مددجویان موجب می‌شود تا آنها به خوبی در مسیر خوداتکایی قرار گرفته و به استقلال اقتصادی دست یابند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان اردبیل هستیم، گفت: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

ارسال نظرات