خطیب نماز جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: روز جهان عاری از خشونت به معنای تلاش همگانی برای صلح جهانی و دور کردن خشونت از تفکرات برای تقویت صلح و امنیت در جهان است.
کد خبر: ۹۱۹۸۸۲۲
|
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، سید عبدالباعث قتالی در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت بندرعباس اظهار داشت: اخلاق از نشانه های ایمان است، اخلاق اسلامی یعنی اینکه به سمت خیرخواهی و صلح تمایل داشته باشیم.

وی افزود: اخلاق یعنی به خاطر صلح و زندگی بهتر از برخی حقوق بگذریم و خیرخواه جامعه، دوستان و خانواده باشیم.

خطیب نماز جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: جامعه و خانواده‌ای پایدار می‌ماند که افراد در آن به سمت خیرخواهی و صلح تمایل داشته باشند و این مسئله از دستورات اکید اسلام است.

وی ادامه داد: در آستانه روز جهان عاری از خشونت قرار داریم این روز به معنای تلاش همگانی برای صلح جهانی و دور کردن خشونت از تفکرات است چرا که اگر صلح و امنیت باشد قطعا زندگی بهتری در انتظار جامعه انسانی و بشریت خواهد بود.

شیخ قتالی با تاکید بر اینکه طلاب و دانشجویان مسوولیت سنگینی بر دوش دارند، گفت: بیش از چند دهه است بزرگان کشور برای تقویت حوزه و دانشگاه تلاش می کنند، اگر دانشگاه ما علمی باشد و کار پژوهشی در آن صورت گیرد ما در مسیر پیشرفت قرار می گیریم و میراث گرانبهایی برای نسل های آینده به یادگار باقی خواهیم گذاشت.

ارسال نظرات