دبیر مركز مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی:

می خواهند با فنس کشی جلوی قاچاق را بگیرند!

جعفری گفت: آقایان چه توجیهی دارند که ۵۰۰ هزار هکتار زمین در منطقه آزاد ماکو در نظر گرفتند؟ بعد ادعا می کنند که فنس می کشند و جلوی قاچاق را می گیرند. این حرف بسیار خنده دار است.
کد خبر: ۹۱۹۸۸۸۱
|
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدصادق جعفری با حضور در برنامه "حجره" به اهداف اصلی برای تشکیل مناطق آزاد در کشور اشاره کرد و گفت: «در این راستا با کلمات بسیار زیبایی روبرو می شویم که در صورت اجرا، باعث پیشرفت اقتصاد کشور خواهند بود.»

دبیر مرکز مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی در عین حال گفت: «بنده از جنس جنبش دانشجویی هستم و لذا می خواهم از مباحث فلسفی و کتابی دور شده و به مردم و کف جامعه نزدیک شوم.»

جعفری با بیان این مطلب افزود: «با نگاهی به آمار می بینیم متاسفانه طی ۲۵ سال تشکیل مناطق آزاد در کشور عملا هیچ کدام از اهداف اصلی محقق نشده است؛ سهم این مناطق در صادرات کمتر از دو درصد و در جذب سرمایه خارجی حدود ۵ درصد است.»

وی با اشاره به سهم ناچیز مناطق آزاد در اشتغال زایی کشور گفت: «دو و نیم میلیارد دلار صرف تامین زیر ساخت مناطق آزاد شده است؛ اما سوال اینجاست تا امروز چه کاری برای زیر ساخت ها شده تا حداقل وسعت مناطق آزاد حفره ای برای قاچاق پدیدار نکند!»

جعفری خاطرنشان کرد: «آقایان چه توجیهی دارند که ۵۰۰ هزار هکتار زمین در منطقه آزاد ماکو در نظر گرفتند؟ بعد ادعا می کنند که فنس می کشند و جلوی قاچاق را می گیرند. این حرف بسیار خنده دار است.»

ارسال نظرات