خبرهای داغ:
رئیس حوزه های علمیه کاشان با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند کشور را به جایگاه شایسته برساند، گفت: شهید احمدی روشن نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه است.
کد خبر: ۹۱۹۹۰۸۴
|
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کاشان، حجت‌الاسلام منصور فرجی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کاشان، یکی از شاخصه‌های حرکت بزرگ انقلاب اسلامی که به واسطه خون شهیدانی تحقق یافته وحدت حوزه و دانشگاه است، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو بال نظام مقدس جمهوری اسلامی است و وحدت این دو موضوع به معنای حرکت منسجم دین و علم است و شهید مطهری، شهید احمدی روشن از آن خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه در هر ورقی از تاریخ خون شهید یا شهیدان دیده می‌شود، افزود: شهید و شهادت زمینه‌ساز حرکت اسلام و مذهب شیعه بوده است و بر همین اساس بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) افرادی که در مقابل اسلام می‌ایستند به ظاهر مسلمان بودند و ائمه معصوم(ع) نیز همین افراد به شهادت می‌رساندند.

رئیس حوزه‌های علمیه کاشان با بیان اینکه شهادت‌ها مذهب شیعه را زنده نگه داشته است، ابراز داشت: تفاوت مذهب شیعه با سایر مذاهب آن است که قدم به قدم آن با شهادت و شهید پیموده شده است در حالی که افراد بسیار زیادی سعی داشتند تا اثری از اسلام باقی نماند اما اراده خداوند بر زنده نگه داشتن اسلام بود.

وی با بیان اینکه افتخار ما آن است که نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل تمامی مستکبران ایستادگی کرده است، گفت: لازم است تا حوزه و دانشگاه را یک مرکز اما با دو کاربرد بدانیم به نحوی که در یک مرکز علم و در دیگری دین پرورش پیدا می‌کند.

فرجی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه می‌توانند آینده کشور را با تمامی مشکلات به جایگاه شایسته‌ای هدایت کنند، تصریح کرد: دشمنان به بهانه‌های مختلف سعی در توقف علمی کشور داشته است اما این موضوع باعث شد تا دانشمندان عزم خود را جزم کرده و پیشرفت‌1های این چنین حاصل شده است و این پیشرفت‌ها با وحدت حوزه و دانشگاه حاصل شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها