شهردار رشت ضمن تشریح اقدامات انجام شده در راستای رفع مشکلات پسماند شهر رشت گفت: از هفته آینده عملیات نصب دستگاه‌های در حال ساخت انجام می‌شود که از ورود شیرابه غلیظ به داخل رودخانه‌ها جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۹۱۹۹۰۹۳
|
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، ناصر حاج محمدی در حاشیه بازدید رسانه‌ای خبرنگاران از منطقه سراوان و کارخانه کود آلی با بیان اینکه در این مکان زباله به صورت تلمبار و سیستم سنتی بوده است، اظهار داشت: از سال ۹۰ برنامه ریزی توسط وزارت کشور در ارتباط با تخلیه خروج گاز‌های درون زباله ناشی از فعالیت میکرو اورگانیزم‌ها انجام شده که این گاز را از لندفیل خارج می‌کند تا عمل سوخت و سوز و خود سوزی زباله اتفاق نیفتد.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه با راه اندازی این دستگاه هیچ بویی نمی‌ماند و مگسی هم نیست عنوان داشت: الان در ۵۰ قدمی بزرگترین مرکز دفن زباله هستیم، ولی بو و مگسی نیست، زیرا از نظر مهندسی به گونه‌ای طراحی شده که دیگر مگسی تولید نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با نظارت همگانی به ویژه مردم سراوان و برنامه‌های شهرداری انجام می‌شود تصریح کرد: ما تلاش کردیم که لندفیل را از حالت بحرانی خارج کنیم.

حاج محمدی با بیان اینکه این سازه ۳ ماه پیش شروع شده و با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد کار به سرانجام رسیده گفت: از هفته آینده عملیات نصب دستگاه‌های در حال ساخت انجام می‌شود که از ورود شیرابه غلیظ به داخل رودخانه‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز این پروژه، دیوارکشی دور این مکانرا با عرض ۷ متر و به ارتفاع ۱۰ متر در حال ساخت هستیم، خاطرنشان کرد: خاک این مکان خاک رانشی است و با هر بارش بخشی از آن به سمت پایین حرکت می‌کند، برای جلوگیری از این حرکت پاشنه کار را جدا کرده و مخلوط را به عنوان زیر سازی به آن اضافه کردیم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه تا زمانی که لندفیل باشد شیرابه نیز وجود دارد افزود: تا روزی که میکرو ارگانیزم‌ها در حال زندگی هستند و تولید شیرابه می‌کنند این کارخانه باید فعال باشد و این آب را مبدل کند.

حاج محمدی با بیان اینکه گام اول پاکسازی رودخانه‌ها از این مکان آغاز شد گفت: هفته گذشته با همکاری شرکت آبفا، گام دوم پاکسازی رودخانه‌ها از منطقه لاکان شروع شد.

وی با بیان اینکه برای افتتاح این پروژه ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سال ۹۵ به شهرداری داده شد، گفت: شهرداری به دلیل اینکه کار انجام نشده، تنها ۲۵ درصد اوایل سال به پیمانکار پرداخت میکنند تا صحت کار اثبات شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات