محمدمهدی سیار شاعر و ترانه‌سرای نامی:
شاعر و ترانه‌سرای جوان کشور در خصوص مراسم پاسداشت شهدای هنرمند به این نکته اشاره کرد که شهدای هنرمند با نبض جامعه همخوان بودند.
کد خبر: ۹۱۹۹۱۴۶
|
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان کشور محمدمهدی سیار شاعر و ترانه‌سرای نامی کشور گفت: نفس برگزاری پاسداشت شهدای هنرمند در زمانه اکنون بسیار لازم و ضروری است و دارای پیام‌های متعددی است، زیرا در این پاسداشت جامعه با هنرمندانی آشنا خواهد شد که به والاترین گوهر هستی یعنی شهادت زیبنده شده‌اند که این موضوع خود می‌تواند چراغ راه و مشعلی برای هنرمندان و کسانی که می‌خواهند در این راه قدم بردارند، باشد.
سیار افزود: نکته مهم دیگری که در مراسم پاسداشت شهدای هنرمند مستور است، این است که مشارکت و حمایت مردم ایران در انقلاب اسلامی و سال‌های پرافتخار جنگ تحمیلی یک حرکت و جریان فرهنگی بوده و چهره‌های فرهنگی و هنری در این راه پیشگام و پیشقدم بوده‌اند. نکته دیگر این است که هنرمندان و چهره‌های فرهنگی ما در کنج عزلت و خلوت خود محصور و منزوی نبوده‌اند و با نگاه به تحولات و اتفاقات روز جامعه خود جان خویش را فدای میهن و کشور کرده‌اند و به جای قلم و دوات و دوربین و حضور در صحنه‌های خلق اثر هنری اسلحه به دست گرفته و به جهاد و پیکار پرداخته‌اند. سیار همچنین گفت: بسیاری از بزرگان شعر و ادبیات فارسی نظیر استاد فقید شعر انقلاب زنده‌یاد قیصر امین‌پور به دلیل اینکه جنگ به عنوان یک عارضه تاریخی دغدغه و مسئله‌اش بود، با لباس خاکی بسیجی‌ها هم به دفاع از کیان این مرز و بوم می‌پردازد و هم به عنوان یک هنرمند با اشعار خود نشان می‌دهد که هنرمند شعرش با نبض جامعه می‌زند و در واقع شعر و کلامش همزبان با جامعه می‌شود و این دلیلی می‌شود که شعرش را نسل به نسل می‌خوانند و زمزمه می‌کنند و برای همیشه جاوید است.

سیار در خصوص رسالت هنرمندان کشور و ترویج سیره و زندگی شهدا نیز گفت: هنر و هنرمند باید با زبانی رسا و قوی به دو مؤلفه اصلی و اساسی موضوعات انسانی یعنی مرگ و زندگی بپردازد. ما در بسیاری از هنرمندان شهید با موضوع ادراک این شهدا از زندگی و نوع نگاه این شهدای هنرمند از حیات و هستی مواجهیم. هنرمندان باید از این منظر به موضوع نیز نگاه کنند و به شاعرانه‌ترین و هنرمندانه‌ترین وجه شهادت هنرمندان از زاویه نگاه جدیدی نگریسته و آثار اثربخشی برای انقلاب تولید شود. مراسم پاسداشت شهدای هنرمند با عنوان «شاهدان شیدایی» به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور و با مشارکت بسیج وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، بیست و هفتم آبان در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان لشکری و کشوری و جامعه فرهنگ و هنر کشور برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات