خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندار:

ساخت و ساز با دادن اختیارات بیشتر به استان ها رونق می گیرد

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: با واگذاری اختیارات شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر به استان، ساخت و سازها رونق می گیرد.
کد خبر: ۹۱۹۹۱۵۳
|
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی فرخ زاد در جلسه شورای تامین مسکن که با حضورجمالی پور استاندار، طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس، مبارک قدم مدیر کل راه و شهرسازی استان و دیگر مسئولین برگزار شد، گفت:در جلسات شورای مسکن عموما مسائل مسکن قزوین و محمدیه مطرح می شود در حالی که استان قزوین فقط شهر قزوین نیست و باید تلاش شود تا مشکلات مسکن در شهرهای دیگر استان نیز بررسی و رفع گردد.

وی افزود: برای طرح توسعه و حقوق مکتسبه مردم در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر تا کنون مصوبات زیادی داشته ایم که هیچ یک انجام نشده و تمام مسائل باید در شورای عالی معماری و شهرسازی بررسی شود اما با واگذاری اختیارات این ‌شهرها به استان مشکل ۱۶ شهر استان حل شده و باعث تحول در ساخت و ساز شهرهای کوچک می شویم.

فرخ زاد یکی دیگر از عوامل رکود ساخت و سازها را اسناد قولنامه ای عنوان کرد و گفت: در حدود ۱۸ شهر استان اسناد به صورت قولنامه ای می باشد که نمی توان برایشان پروانه صادر کرد که البته این موضوع در جلسه حفظ حقوق بیت المال مطرح شده و می توان تحت شرایطی برای این زمینها پروانه ساخت صادر کرد اما کماکان نمی توانند برای تغییر کاربری به کمیسیون ماده ۵ راه یابند.

 

معاون عمرانی استاندار یکی از دلایل ساخت و سازهای غیر مجاز را سیاستگزاری ها دانست و اظهار داشت:در یک سال گذشته حدود ۴۰ هکتار ساخت و ساز غیر مجاز در تاکستان داشته ایم که یک بخش آن به خاطر سیاست گذار ها ی اشتباهی می باشد که نتوانسته تقاضا و نیازهای مردم را تامین کند، بنابراین برای جلوگیری از این ساخت و سازها علاوه بر اقدامات بازدارنده می بایست سیاستگزاری ها به گونه ای باشد که با تامین نیازها، مردم را به سمت تخلف سوق ندهد.

 

وی در خصوص اراضی بالای اتوبان گفت: برای تامین زیر ساخت های آب ، برق گاز و.. در اراضی ۳۳۰ هکتاری بالای اتوبان ۴۰۰ میلیاردتومان اعتبار لازم است که می توان ۳۰ هکتار به آن اضافه نمود و از محل واگذاری آن بخشی از این هزینه را تامین نمود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها