معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به ثبت ۲۸۰۰ موقوفه لرستان در سامانه موقوفات کشور، گفت: ۴۰۰ موقوفه درآمدزای منفعتی در لرستان داریم که درآمد حاصل از آن‌ها طبق نیت واقف هزینه می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۹۱۹۹
|
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده،  امروز  در جمع خبرنگاران، با اشاره به ثبت دو  هزار و ۸۸۵ موقوفه لرستان در سامانه موقوفات کشور، گفت: دو هزار و ۱۸۰ مورد از موقوفات لرستان مسجد و حسینیه است که جزء موقوفات انتفاعی محسوب می‌شوند.

وی با بیان این‌که این موقوفات در همه شهرستان‌های استان ازجمله دلفان، الیگودرز و خرم‌آباد ثبت‌ شده‌اند، اضافه کرد: همچنین ۴۰۰ موقوفه درآمدزای منفعتی در لرستان داریم که درآمد حاصل از آن‌ها طبق نیت واقف هزینه می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: در استان لرستان نیاز به گسترش فرهنگ وقف موقوفات منفعتی داریم تا از این طریق بتوانیم به اموری مانند تهیه جهیزیه برای زوجین نیازمند، آزادسازی زندانیان، اشتغال‌زایی و ... بپردازیم.

وی با بیان این‌که وقف از سنت‌های مورد تأکید اسلام و پیامبر اکرم(ص) است به‌نحوی‌که ایشان نخستین واقف در صدر اسلام هستند، گفت: امسال اوقاف استان در راستای ترویج فرهنگ وقف فعالیت‌های تبلیغی بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظرات