غضنفری نویسنده کتاب "راز قطعنامه" در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد:
غضنفری گفت: نیروی عقیدتی، ایدئولوژیک، مذهبی و عرفانی حوزه در کنار نیروی علمی دانشگاه مکمل یکدیگر هستند و در کنار یکدیگر می‌توانند امور انقلاب را به خوبی پیش ببرند.
کد خبر: ۹۱۹۹۲۰۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

کامران غضنفری محقق و پژوهشگر تاریخ معاصر و نویسنده کتاب راز قطعنامه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج گفت: وحدت حوزه و دانشگاه مسئله‌ای بدیهی و الزامی است که اگر تفرقه و جدایی میان این دو نهاد علمی تاثیر گذار ایجاد شود در برخی امور ضعفی غیر قابل جبران پدیدار می‌شود.
وی در ادامه افزود: نیروی عقیدتی، ایدئولوژیک، مذهبی و عرفانی حوزه در کنار نیروی علمی دانشگاه مکمل یکدیگر هستند و در کنار هم می‌توانند امور انقلاب را به پیش ببرند. از ابتدای انقلاب چه در دوران امام راحل(ره) و چه در دوران زعامت امام خامنه‌ای تلاش های بسیاری صورت گرفته است تا این دو نهاد علمی تاثیر گذار در کنار هم و مکمل هم باشند. البته هنوز فاصله‌هایی در یک سری زمینه ها میان حوزه و دانشگاه وجود دارد ولی به طور نسبی همین ارتباطی که وجود دارد به پیشبرد امور کشور و پیشبرد اهداف انقلاب که باید تقویت شود، کمک کننده است.
غضنفری به تاثیر صداو سیما در راستای وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و اظهار کرد: رسانه های همگانی به ویژه صدا وسیما در این زمینه نقش مهمی می تواند ایفا کند. صداوسیما می‌تواند به صورت مستقیم مانند سخنرانی و غیر مستقیم مانند تولید و ساخت فیلم و سریال، انیمیشین و ساخت کلیپ‌های کوتاه در موضوعات مختلف اما در همین راستا، بسیار اثر بخش و مفید واقع شود .
وی در ادامه افزود: پیوند دانشجویان با طلاب در اردوهای جهادی مثالی است که در راستای بحث وحدت حوزه و دانشگاه خیلی تبلیغ خوبی است. خدمت رسانی به مردم و نقشی که دانشجویان در اردوهای جهادی در کنار طلاب ایفا می کنند نیز عنصر مهمی برای تبلیغ وحدت حوزه و دانشگاه و به ویژه و عنصر مهمی جهت نشان دادن پیوند این دو قشر با عامه مردم به ویژه قشر محروم است. بنابراین اگر صداوسیما در این راستا بتواند برنامه هایی بیشتری تولید و ارائه کند این مسئله اثر بخش تر خواهد بود.
نویسنده کتاب "راز قطعنامه "در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: شاید یکی از دلایل کم کاری در این زمینه ناشی از کم توجهی دولت‌ها می‌باشد.

 

ارسال نظرات