خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مسجدسلیمان : شهدای گرانقدر به مصداق آیه ۲۳ سوره احزاب برعهدشان ماندند و ماندگار و جاودان شدند و مرگ بی پایان نصیبشان نشد
کد خبر: ۹۱۹۹۲۰۸
|
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مسجدسلیمان / اولین یادواره شهدای منطقه مالجانکی -دره گلگیری ها ی مسجدسلیمان با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران ؛ فرمانده هوانیروز؛ مسئول عقیدتی سیاسی هوانیروز مسجدسلیمان و باحضور جمعی از نیروهای نظامی هوانیروز ؛ بسیجیان و پاسداران و اقشار مختلف مردم باهمکاری پایگاه مقاومت بسیج شهید سلیمانی حوزه مقاومت بسیج شهید دستغیب ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران این شهرستان روز چهارشنبه ۹۸/۹/۲۰در مسجد امام محمد تقی (ع) منطقه مالجانکی برگزارشد
در ابتدای این مراسم جناب سرهنگ رحیمی حسینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مسجدسلیمان ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین حاضر در برنامه و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای منطقه مالجانکی اظهار کرد: یاد و خاطر ۱۱۴۸ شهید دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم همچون شهید طهماسبی و حسینی کاهکش و شهدای مدافع وطن حادثه تروریستی همچون شهید زرفشان و کریمی این شهرستان را گرامی می داریم و همچنین سلام و درود به سرداران و خلبانان هوانیروز همچون شهید صیاد شیرازی سرداران به نامی که جانشان را در دفاع از ارزش ها تقدیم کردند می فرستیم .
وی افزود : این شهدای گرانقدر به مصداق آیه ۲۳ سوره احزاب برعهدشان ماندند و ماندگار و جاودان شدند و مرگ بی پایان نصیبشان نشد ؛بلکه زندگی بی پایان نصیبشان شد پس درود بر دلاور مردانی که بر عهد خود ایستادند و راد مردانی که انتظار شهادت را می کشند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سلگی مسئول عقیدتی سیاسی هوانیروز شهرستان مسجدسلیمان نیز اظهار کرد: باید مراقب نفوذ تهاجم فرهنگی دشمنان باشیم آن ها به درون زندگی مردم و روح و روان ها رخنه کردند.
وی افزود : ما به عنوان یک مسلمان شیعه به خانواده اهل بیت (ع) ارادت داریم و الگوی ما برای زندگی موفق باید این بزرگان باشند ولازم است این را بدانیم که تمام دین روی خانواده خلاصه می شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: ولی دشمن تمام تلاس خود را برای نابودی بنیان خانواده به کار بسته ، همان طور که مشاهده می شود پایه های بسیاری از زندگی ها سست شده است و متاسفانه عشقی که در گذشته همسران به یکدیگر داشتند الان نیست و بر اساس آمارهای موجود آمار طلاق افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: دشمنان پیامبر و قران و آیین ما را مارا بهتر از خود ما می شناسند اینها در اتاق فکر خود با بهره گیری و سوء استفاده از از این منابع و اطلاعات به فکر ضربه زدن به نظام ما هستند در واقع آن ها هدفشان این است فکر جهاد و شهادت را از ذهن مردم بیرون کنند.
سرهنگ علی فام فرماندهی هوانیروز شهرستان مسجدسلیمان نیز در بخشی از سخنان خود
اظهار کرد: شهدا معامله گران خوبی بودند چرا که آن ها با خدا معامله کردند این معامله به گونه ای بود که از هر دو سر سود بود تنها عشق بود که آن ها را ترغیب در میدان جبهه کرده بود زمانی که شهدای گرانقدر ما همچون شهید بهنام محمدی با آن سن و سال کم جانشان را در طبق اخلاص می گذارند و تقدیم می کنند این نشانگر تقوای الهی است خداوند که به شهدا عطاء فرمود.
وی ادامه داد: شهید روزعلی سلیمانی از شهدای این منطقه شهیدی است که در جنگ به نام ارتش تک نفره معروف بود دشمن را به تنگ آورده بود.
فرمانده هوانیروز مسجدسلیمان مطرح کرد: امروز درکشور جنگی بر سر جغرافیا نداریم بلکه جنگ امروز جنگ بر سر ولایت و اعتقادات است و دشمن این ارزش ها را نشانه گرفته است و شبکه های غربی در حال تولید برنامه برای ضربه به اعتقادات و فرهنگ جوانان ما هستند پس باید مراقب بود.
وی تصریح کرد: شهدا ولایت مداری خود را اثبات کردند امروز نظام ما به رهبری امام خامنه ای( مدضی تعالی ) برمسلمان جهان حکومت می کند.
علی فام افزود : عزت کشور ما به شهدای آن است چه شهدای مدافعین حرم و وطن و چه شهدای جنگ تحمیلی همه این خا افتخار این مرزو بوم هستند و خدا راشاکریم که در این کشور زندگی می کنیم.
وی خاطر نشان کرد:امروز ما با کل جهان درگیر هستیم ولی همچنان مقاوم ایستاده ایم چون که بصیرت داریم و راه را گم نخواهیم نخواهیم کرد .
این مقام مسئول یاداورشد: مطمئن باشید اگر قرار است دشمنی بخواهد برای کشور ما نقشه ای بچیند ما نیروهای مسلح طومار اورا را به هم می پیچانیم و جواب او را با صلابت خواهیم داد.
وی گفت: امروز راهبرد دفاعی کشور ما الشداء علی الکفار است هرکسی دشمن نظام ما باشد ما با او سرجنگ داریم و دفاع خواهیم کرد.
این فرمانده هوانیروز مسجدسلیمان اضافه کرد: ما قول می دهیم اگر قرار باشد گرد و خاکی از مملکت ما زیر پوتین دشمن بچسبد ما آن خاک را با خون خود میشوییم و اجازه نمیدهیم خاک این سرزمین به زیر پوتین این دشمن بچسبد.
وی ادامه داد: سپاه پاسداران ؛ بسیج و هوانیروز شهدای عزی ی را تقدیم اسلام کرد و امروز نیز بسیجیان پاسداران مسجدسلیمان در کنار سایر نیروهای مسلح دیگر همچنان نقش خود را به خوبی ایفا می کنند و نمونه آن در همین اغتشاشات اخیر است که به عینه مشاهده کردم فرمانده سپاه در کنار سایر بسیجیان و سایر نیرو های مسلح شبانه روز برای حفظ امنیت این شهر لباس از تن بیرون نکرد و این غیرت جوانان ما را می رساند.
وی در خاتمه افزود : پایگاه رزمی هوانیروز شهرستان مسجدسلیمان چه در زمان جنگ و چه اکنون همیشه در همه عرصه ها خدمت همشهریان و سایر هم وطنان بوده و است و هوانیروز همیشه قهرمان در همه عرصه ها بلااستثناء حضور داشت ودر حال حاضر که در صلح به سر می بریم در بخش اورژانس و امدادهای هوایی خدمات ارزنده ای را به مردم ارایه کرده است به خصوص در سیل اخیر به استان هایی که گرفتار این حادثه بودند امداد رسانی های خوبی داشته است
منطقه مال جانکی مسجدسلیمان از نقاط محروم این شهرستان است ولی پایگاه مقاومت بسیج شهید سلیمانی در این منطقه از پایگاه های فعال حوزه مقاومت بسیج شهید دستغیب است که در بحث رسیدگی به مشکلات و خدمات رسانی به مردم محل تاکنون فعالیت خوبی از خود نشان دهده است همچنین گروه جهادی این پایگاه از گروه های فعالی است که در بحث بازسازی مدارس و منازل و احداث خانه نیازمند تاکنون نقش خوبی از خود ارائه کرده است.

این منطقه زادگاه شهدای بسیجی و پاسداری است که در دوران دفاع مقدس خون خود را دفاع از میهن اسلامی تقدیم کردند که اسامی آن ها در زیر قید شده است:

پاسدار شهید فتح اله شفیع زاده محل شهادت: کربلای شلمچه

پاسدار شهید روزعلی سلیمانی محل شهادت : کربلای بستان

پاسدار شهید سعید مختاری محل شهادت : کربلای مجنون

معلم قران پاسدار شهید عباس اسفندیاری محل شهادت : کربلای شلمچه

بسیجی شهید : خدایار شهبازی کربلای شوش

بسیجی شهید : رضابهمنی علی جان وند کربلای شلمچه
شهیده دختر بسی عباس زاده محل شهادت : بمباران هوایی اهواز 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها