مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان:

کمیته رفع موانع فعالیت استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوین در گیلان تشکیل شد

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان از تشکیل کمیته رفع موانع فعالیت استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوپا در استانداری گیلان خبرداد.
کد خبر: ۹۱۹۹۲۱۳
|
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت, سعید زاهدی امروز در جمع خبرنگاران ریل‌گذاری برای رسیدن به اهداف پژوهشی را در استان ضروری خواند و عنوان کرد: کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان در ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه شکل گرفته و ریاست آن نیز بر عهده استاندار گیلان است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان از برگزاری جلسات متعددی توسط کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری با هدف پیشبرد برنامه‌های پژوهشی در استان گیلان سخن گفت و تصریح کرد: مسئولیت کمیته آموزش و پژوهش این کارگروه با دانشگاه گیلان است و پارک علم و فناوری استان نیز کمیته فناوری و نوآوری را مدیریت می‌کند.

وی یکی از رسالت‌ها و تکالیف کمیته آموزش و پژوهش استان را مطالعه، بررسی و شناسایی نیازهای آموزشی و پژوهشی گیلان ارزیابی کرد و ابراز داشت: برنامه‌ریزی در جهت بهره‌مندی استان گیلان از نتایج پژوهش‌های شکل‌گرفته در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی از دیگر وظایف مهم این کمیته محسوب می‌شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان اتکا به توانمندی‌های پژوهشگران بومی و استانی را از دیگر مسئولیت‌های کارگروه آموزش و پژوهش نامید و افزود: برای هماهنگی و برنامه‌ریزی در راستای هزینه‌کرد اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی سازوکاری را شکل داده‌ایم که تمام فعالیت‌ها در آن مشخص باشد.

زاهدی به ماده 42 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که هزینه کرد 20 درصد از اعتبارات جاری و عمرانی در بخش پژوهش را مورد تأکید قرار می‌دهد اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند مقداری از اعتبارات خود را از طریق عقد قرارداد با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در حوزه پژوهش هزینه کنند.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از مشکلات و چالش‌های موجود در استان گیلان توسط مؤسسات آموزشی و پژوهشی و با تکیه بر دانش بومی قابل برطرف شدن هستند عنوان کرد: برای برطرف کردن مشکلات دستگاهی، بخشی و فرابخشی واگذاری پروژه‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی گیلان به دانشگاه‌های استان باید در اولویت قرار گیرد.

زاهدی با تأکید بر اینکه نظارت لازم برای نحوه واگذاری طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان بر عهده مدیریت آموزش و پژوهش و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است افزود: استانداری گیلان یک نهاد حاکمیتی و نظارتی است اما با این حال از تمام ابزارهای خود برای حمایت از پژوهش استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار