خبرهای داغ:
دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : هر دواطلب فقط یک بار فرصت دارد در فاصله زمانی 15 روز قبل از برگزاری انتخابات حوزه انتخابیه خود را از طریق وزارت کشور و یا حوزه انتخابیه مبدا تغییر دهد .
کد خبر: ۹۱۹۹۲۸۹
|
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
فرصت تغییر حوزه انتخابیه برای داوطلبان نمایندگی مجلس

بهرام سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج از  کرمانشاه، با اشاره به داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان کرمانشاه، اظهار داشت: در مجموع 412 نفر ثبت‌نام کردند که بیشترین تعداد آن‌ها معادل 29 درصد در 16 آذرماه و کمترین تعداد معادل 6.6 درصد در 11 آذرماه ثبت‌نام کردند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه به 6 حوزه انتخابی در کرمانشاه اشاره و بیان کرد: هشت کرسی از مجلس شورای اسلامی متعلق به استان کرمانشاه است.

وی در خصوص آمار داوطلبان 6 حوزه انتخابی استان کرمانشاه، گفت: در حوزه انتخابیه کرمانشاه 210 نفر، حوزه انتخابیه پاوه 52 نفر، حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب 43 نفر، حوزه انتخابیه قصرشیرین 40 نفر، حوزه انتخابیه سنقرو کلیایی 38 نفر و حوزه انتخابیه کنگاور 29 نفر ثبت‌نام کردند.

سلیمانی از مجموع 412 نفر، 45 نفر را معادل 11 درصد خانم‌ها و 367 نفر معادل 89 درصد را آقایان عنوان کرد و افزود: آمار ثبت‌نام خانم‌ها در مقایسه با دور دهم مجلس که هفت درصد بوده، سه درصد بیشتر شده است.

وی در خصوص فرآیند تایید صلاحیت داوطلبان، گفت: همزمان با ثبت‌نام داوطلبان به مدت 6 روز (10 تا 15 آذرماه) هیأت‌های اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌ها با مدیریت فرمانداران و بخشداران تشکیل شد.

این مسؤول ادامه داد: کار بررسی صلاحیت داوطلبان به مدت 10 روز از 17 تا 26 آذرماه ادامه دارد که فرمانداران موظف هستند در تاریخ 27 همین‌ماه مراتب رد صلاحیت را به ردصلاحیت‌شدگان اطلاع‌رسانی کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که رد صلاحیت شدند نیز به مدت چهار روز از 28 آذرماه تا یکم دی‌ماه فرصت دارند شکایت خود را به هیأت نظارت استان تحویل دهند.

سلیمانی در خصوص جابجایی حوزه انتخابیه کاندیداها، اظهار داشت: کار تغییر حوزه انتخابیه داوطلب در قانون تعریف شده بدین صورت، پس از ابلاغ مراتب تایید صلاحیت داوطلبان هر داوطلب فقط یک‌بار فرصت دارد در فاصله زمانی 15 روز قبل از برگزاری انتخابات حوزه خود را از طریق وزارت کشور و یا حوزه انتخابیه مبدا تغییر دهد.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه ادامه داد: طبق ماده 2 آیین نامه اجرایی قانون تغییر حوزه انتخابیه، وزارت کشور یا فرماندار و رئیس هیأت اجرایی حوزه انتخابیه ذی‌ربط موظف است درخواست داوطلب را همراه با نسخه‌ای از مدارک ثبت‌نام حداکثر در یک روز به حوزه انتخابیه جدید و مورد درخواست ارسال کند.

وی گفت: در صورت رد درخواست حوزه انتخابیه داوطلب توسط هیأت اجرایی یا هیأت مرکزی نظارت و شورای نگهبان، تایید صلاحیت داوطلب برای حضور در انتخابات در حوزه انتخابیه اولیه به قوت خود باقی است.

ارسال نظرات