عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

دانشجویان مدیون محرومین و فقرا

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام گفت: دانشجویان مدیون محرومین و فقرا هستند چرا که هزینه تحصیل چنان در دانشگاه های دولتی سبب شده عده ای در محرومیت بمانند.
کد خبر: ۹۱۹۹۲۹۳
|
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدحسن قدیری ابیانه در جشن روز دانشجوی دانشگاه صنعتی شاهرود که به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه با حضور پرشور دانشجویان و جانشین سپاه ناحیه شاهرود در تالار شقایق‌های این دانشگاه برگزار شد در سخنانی با طرح دو سوال که چرا با وجود درامد‌های نفت و مالیات ها، جریمه ها، استخراج طلا مشکلاتی نظیر مسکن، کار، فقر وجود دارد؟ و چرا کره جنوبی که صنعت خودروسازی را با ما شروع کرد در حال حاضر از ما جلوتر است؟ اظهار کرد: در پاسخ به سوال اول باید گفت، میزان درامد نفتی کاملا مشخص است و اگر حساب شود میزان پولی که به هر نفر می‌رسد با چیزی که عموم فکر میکنند بسیار متفاوت است.
وی با درخواست از دانشجویان که باید آمار‌ها را بداند و نباید بدون فکر قضاوت کنند گفت: حتی درامد‌هایی که از اختلاس به هر انسان می‌رسد مقداری ناچیز می‌باشد، اما پس بقیه درامد‌ها چی؟ به دلیل عملکرد ضعیف دولت و بی تدبیری در مدیریت مقدار زیادی از پول‌ها به درستی مصرف نمی‌شود.
وی در پاسخ به سوال دوم اشاره کرد: میزان ساعت مفید کاری در کره ۹ ساعت و نیم و در ایران ۲۲ دقیقه می‌باشد و دلیل موفقیت کره به دلیل وابستگی به امریکا نبوده و به خاطر تلاش و پشتکار مردمش می‌باشد.
وی با بیان اینکه دانشجویان مدیون محرومین و فقرا هستند افزود: هزینه تحصیل دانشجویان دولتی باعث شده عده‌ای در محرومیت باشند.
قدیری ابیانه به دانشجویان تاکید کرد: باید درس بخوانید تا بتوانند به محرومین کمک کنید.
وی مجازات اختلاس‌های زیاد را اعدام دانست و تصریح کرد: دانشجو باید واقع بین باشد.
در پایان نیز کتاب سبک اقتصاد و سبک فرهنگی و اقتصادی را که از تألیفات خودش است را معرفی کرد.
در این برنامه اجرای مسابقات متنوع، استند آپ کمدی برگزار و جوایز برندگان فینال لیگ مناظرات و استندآپ کمدی اهدا شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار