استاندار ایلام گفت: کنگره شهدا ایلام فرصتی مهم و ارزنده برای شناسایی هرچه بیشتر و بهتر استان ایلام در زمان جنگ تحمیلی به مسوولان و سایر استان های کشور است
کد خبر: ۹۱۹۹۳۰۸
|
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، "قاسم سلیمانی دشتکی"،استاندار ایلام ، در نشست هماهنگی گرامیداشت یادواره فتح میمک گفت:: مشارکت خودجوش عشایر و طوایف در کنار نیروهای ارتش در عملیات بازپس گیری و فتح میمک به اهمیت موضوع می افزاید.

وی اظهار کرد:با توجه به اینکه فتح میمک اولین عملیات موفق رزمندگان ایرانی در جنگ تحمیلی با مشارکت عشایر و ارتش بود این مساله نیز به مهم بودن برگزاری همه ساله این یادواره تاکید دارد.

سلیمانی دشتکی افزود: باید نسل جوان و نوجوان باید با بزرگی و اعجاب این حماسه بزرگ و چگونگی انجام آن آشنا شود، چرا که آن زمان حماسه فتح میمک در گمنامی و سکوت صورت گرفت و کمتر کسانی از این عظمت رویداد بسیار مهم جنگی آگاه بودند.

وی نقش مردم استان ایلام در طول دوران دفاع مقدس را بی بدیل دانست و اضافه کرد: رزمندگان استان ایلام در جبهه های خط مقدم حضور داشتند و عامه مردم نیز بدون مهاجرت به دیگر استان های کشور پشت جبهه ها را تقویت می کردند و این استان حق بزرگی بر گردن کشور دارد که باید ادا شود.

وی به برگزاری کنگره ملی شهدای استان ایلام اشاره کرد و اظهار داشتاین کنگره فرصتی مهم و ارزنده برای شناسایی هرچه بیشتر و بهتر استان ایلام در زمان جنگ تحمیلی به مسوولان و سایر استان های کشور است

فرمانده قرارگاه غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: اهمیت برگزاری عملیات میمک بر هیچ کسی پوشیده نیست و باید یادواره امسال باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.

امیر فرهاد آریان فر افزود: در مقطع کنونی با توجه به دشمنی های آشکار دشمنان با انقلاب اسلامی و تهاجم های فرهنگی و جنگ نرم علیه ایران اسلامی، نسل جوان و نوجوان باید با مفاهیم و دستاوردهای دفاع مقدس بیش از پیش آشنا و مانوس شوند.

وی از همه مسوولان و دستگاه های مختلف استان ایلام خواست: در راستای برگزاری هرچه بهتر یادواره امسال با دست اندرکاران و برگزارکنندگان این آیین همکاری های لازم را داشته باشند.

ارسال نظرات