خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین اذعان کرد:

حفظ و ارتقاء سرمایه اجتماعی مهمترین نیاز کشور

بیدخام گفت: در شرایط کنونی حفظ و ارتقا سرمایه اجتماعی از مهمترین نیازهای کشور است و همه باید دغدغه این موضوع را داشته باشیم.
کد خبر: ۹۱۹۹۳۱۲
|
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزین، مریم بیدخام در نشست خبری که در سالن جلسات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: ارتقا سرمایه اجتماعی بحثی فرادستگاهی و فراجناحی است و مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و آسیب هایی که وجود دارد موجب شده تاب و توان مردم تحلیل رود و در نهایت منجر به کاهش سرمایه اجتماعی شود.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین ادامه داد: در شرایط کنونی حفظ و ارتقا سرمایه اجتماعی از مهمترین نیازهای کشور است و همه باید دغدغه این موضوع را داشته باشیم که این سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اهمیت اعتماد مردم به یکدیگر به عنوان سرمایه اجتماعی افزود: میزان اعتماد مردم به یکدیگر یکی از موضوعات مهمی است که در ابتدای انقلاب این امر را به صورت پررنگ شاهد بودیم و این سرمایه اجتماعی پررنگ خود را نشان می داد که باید رصد کنیم چه شده که شاهد کاهش این سرمایه اجتماعی هستیم.


بیدخام اعلام کرد: تلاش برای ارتقا سرمایه اجتماعی ساده نیست و برگزاری همایش ملی سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه های اسلامی کمک می کند، بررسی علمی در این حوزه صورت گیرد.


وی اضافه کرد: دین ما هم تاکید دارد زمینه مشارکت مردم را در همه امور فراهم کنیم و در این راستا باید از دوقطبی کردن جامعه پرهیز کرده و برای مشارکت فرهنگ سازی کنیم و شایسته سالاری را در همه ابعاد حاکم کنیم.


مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین خاطر نشان کرد: همایش ملی سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه های اسلامی با مشارکت جدی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، استانداری و دادگستری برگزار می شود و لازم است مقالات بعد از دریافت در این همایش، تبدیل به راهکار اجرایی شود.


وی عنوان کرد: زمانی بحث آسیب های اجتماعی فقط در برخی محافل خاص مطرح می شد ولی امروز در هر نشستی مطرح می شود که این نشان دهنده اهمیت این مبحث است.


بیدخام با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کاهش آسیب های اجتماعی توضیح داد: کل اعتبارات جذب شده در حوزه آسیب های اجتماعی بر تکیه بر مناطق حاشیه نشین بوده به طوری که تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای منعقد شد که مربیان فنی و حرفه ای به این مناطق رفته و اقشار آسیب پذیر و زنان سرپرست خانوار را شناسایی کرده و با آموزش مهارت های مختلف توانمند کنند.


وی یادآور شد: راه اندازی سامانه تصمیم و اجرای طرح هایی به منظور ایجاد امید در نوجوانان و جوانان و غیره از دیگر اقداماتی است که برای مقابله با آسیب های اجتماعی صورت گرفته است.


وی اظهارداشت: در همایشی که در روزهای آینده در قزوین برگزار خواهد شد امیدواریم بتوانیم دستاورد عملی خوبی برای کاهش آسیب ها پیدا کنیم و آن را در جامعه بکار بندیم.


بیدخام اظهارداشت: دانشگاه می تواند در آسیب شناسی تحقیقی و علمی و کمک به کاهش آن در جامعه نقش موثری ایفا کند.


همایش ملی سرمایه های اجتماعی بر پایه آموزه های دینی روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه به همت دانشگاه امام خمینی ( ره) و با همکاری استانداری و دادگستری کل استان و با حضور مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

 

1001/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار