فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان طی پیامی فرا رسیدن سالگرد عروج آسمانی سردار شهید جعفر طالبی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۹۱۹۹۳۴۶
|
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سردار صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، طی پیامی فرا رسیدن سالگرد شهادت سردار شهید جعفر طالبی را تسلیت گفت.


متن پیام به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

یادآوری حوادث و حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و بازخوانی رخداد‌ها و وقایع آن به ویژه شهادت بزرگ مردانی که در قامت مجاهدان فی سبیل الله با ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی توانستند استقلال و تمامیت ارضی کشور و انقلاب و نظام عزیز اسلامی را در طوفان توطئه‌ها و هجمه‌های اردوگاه دشمن حفظ کنند، از ضرورت‌های هر مقطع از تاریخ این سرزمین به شمار می‌رود.. نام، یاد خاطره و آرمان‌های بلند شهدای دفاع مقدس از جمله سردار شهید جعفر طالبی، امروز در سنگر‌های رزمندگان اسلام در جای جای میهن اسلامی و بلکه در جبهه مقاومت ضد استکبار و صهیونیسم بین الملل زنده است و تحت رهنمود‌های فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) ایفاگر نقش‌های سرنوشت ساز و تعیین کننده است.


اینجانب سالیاد شهادت این شهید مجاهد و پاکباز را به خانواده شهدا و مخصوصا خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن شهید والام مقام علو درجات استدعا دارم.


سرتیپ دوم پاسدار صادق حسینیی
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان


بر اساس این گزارش، شهید جعفر طالبی در سال ۱۳۳۶ در بخش سریش آباد از توابع شهرستان قروه تولد یافت. تا پایان سال پنجم ابتدایی به تحصیل ادامه داد و به دلیل کمبود‌ها ومشکلات مالی تحصیل را رها ساخت و همراه پدر بزرگوارش به کارگری پرداخت. در زمان اوج گیری شعله‌های انقلاب به خدمت سر بازی فرا خوانده شد. در زمان سربازی به خاطر فعالیت‌های سیاسی علیه رژیم منفور پهلوی و پخش اعلامیه‌های امام خمینی به شش ماه حبس محکوم گردید. در سال ۱۳۵۸ یعنی اندکی پس از تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت این نهاد مقدس در شهرستان قروه در آمد.

بعد از ایفای وظیفه در سمت‌های مختلف؛ فرمانده عملیات دربخش مو چش، یکی از مناطق تابعه استان کردستان شد.


وی در عملیات پاکسازی شهرستان سنندج از وجود ضدانقلاب، از ناحیه گردن مجروح شد. در تاریخ ۲۵/۹/۱۳۶۱ هنگام باز گشت از عملیات در کمین گروهک‌های ضد انقلاب افتاد و به شهادت رسید. نیرو‌های ضد انقلاب بعد از به شهادت رسانیدن شهید طالبی پیکر مطهر او را سوزاندند.

از شهید طالبی یک فرزند پسر به یادگار مانده است.


انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات