نایب رئیس اتاق اصناف کشور گفت: طرح ویژه نظارت بر کالاها و اقلام مصرفی شب یلدا از دیروز در گیلان آغاز شده و شهروندان تخلفات صنفی از قبیل گران‌فروشی را می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.
کد خبر: ۹۱۹۹۳۶۳
|
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

به گزارش سرویس اصناف خبرگزاری بسیج از رشت, جلال‌الدین محمد شکریه صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهروندان در صورت مشاهده تخلفاتی نظیر گران‌فروشی می‌توانند مراتب را از طریق سامانه 124 گزارش کنند اظهار داشت: بازرسان نظام صنفی با کمک تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت تمام تلاش خود را برای تثبیت شرایط بازار انجام می‌دهند.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور نتایج اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار در چند هفته اخیر را مثبت و قابل قبول ارزیابی کرد و عنوان کرد: در طول این مدت بازاریان و واحدهای صنفی همکاری سازنده‌ای را با واحدهای بازرسی و نظارت داشته‌اند به همین علت شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت بسیاری از کالاها و اقلام اساسی سبد خانوار نبودیم.

وی با تأکید بر اینکه طرح تشدید نظارت و بازرسی از بازار و واحدهای صنفی همچنان با همان قدرت و اهمیت اجرایی می‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن شب یلدا و مصرف یکسری کالای خاص، بازرسان اتاق‌های اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت به‌‌صورت ویژه وارد عمل شده و طرح نظارتی خود را آغاز کردند.

رئیس اتاق اصناف گیلان درباره احتمال برگزاری نمایشگاه‌های عرضه کالا و اقلام پرمصرف شب یلدا در استان نیز تصریح کرد: در کنار بحث تشدید نظارت‌ها بر بازار تاکنون برای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی هیچ تصمیم و برنامه خاصی اتخاذ نشده است بنابراین بعید می‌دانم که امسال نمایشگاه ویژه شب یلدا در سطح استان برپا شود.

شکریه با بیان اینکه اصناف خود در کف بازار حضور دارند و به‌‌‌عنوان مصرف‌کننده بسیاری از کالاها و خدمات محسوب می‌شوند عنوان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 800 رسته شغلی در گیلان وجود دارد بنابراین یک واحد صنفی فقط در یک رسته خودکفا بوده و در بقیه رسته‌ها خودش به‌‌‌‌عنوان مصرف‌کننده و جزئی از مردم تلقی می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان وجود چیزی حدود 108 هزار واحد صنفی دارای پروانه در این استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به وجود این تعداد واحد صنفی و رقابتی که بین آنان وجود دارد هر محتکر، گران فروش و یا فردی که اصرار به عرضه کالای بی‌کیفیت داشته باشد خود به خود از عرصه بازار خارج می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف گیلان نیز با اشاره به اینکه طرح ویژه نظارت بر کالاهای مصرفی شب یلدا تا 30 آذر ادامه دارد اظهار داشت: در اجرای این طرح مأموران و بازرسان اتاق اصناف، سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، بهداشت و استاندارد با هم به‌‌صورت مشترک همکاری می‌کنند.

سید ابراهیم سیدزاده نظارت روزانه بازرسان بر قیمت کالاهای پرمصرف شب یلدا نظیر شیرینی، آجیل، خشکبار، میوه،  گوشت و مرغ  را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: گزارش تخلفات صنفی توسط مردم و شهروندان می‌تواند به بازرسان در جهت کنترل قیمت‌ها، شناسایی و برخورد با متخلفان و احیاناً گران‌فروشان کمک کند.

 

ارسال نظرات