نماینده ولی فقیه استان البرز بیان اینکه تمدن اسلامی حول محور مساجد بروز و گسترش پیدا کرد، اظهار داشت:مساجد اگر نتوانند معضلات اجتماعی و مسائل فرهنگی را رصد و آمایش سرزمینی انجام دهند نمی‌توانند وظایف خود را به‌درستی انجام دهند.
کد خبر: ۹۱۹۹۳۸۶
|
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت‌الله حسینی همدانی در آئین افتتاح هم‌زمان طرح «هر مسجد یک حقوقدان» که با حضور حجت‌الاسلام‌ و المسلمین هادی صادقی معاونت فرهنگی قوه قضاییه کشور در مسجد صاحب‌الزمان (عج) کرج برگزار شد، بیان داشت: کارکرد مسجد و وظایفی که بر عهده مسجد در یک منطقه و محل است به بعد عبادی او محدود نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مسجد فقط برای عبادت و بندگی نیست، با اشاره به بیانی از بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمایند انقلاب کردیم تا مساجد را آباد کنیم لذا اگر مساجد کار خود را درست انجام دهند، جامعه درست می‌شود.

پرونده‌های قضایی با مشاوره حقوقی به مردم کاهش می‌یابد/مسجد محور تمدن سازی اسلامی

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه تمدن اسلامی حول محور مساجد بروز و گسترش پیدا کرد، اظهار داشت: پیامبر (ص) در بدو ورود به مدینه در منطقه قبا مسجدی را بنا کردند که آرام‌آرام مدنیت و تمدن در کنار آن ظهور پیدا کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مسجد رویکردهای فراوانی دارد، افزود: مساجد اگر نتوانند معضلات اجتماعی و مسائل فرهنگی را رصد و آمایش سرزمینی انجام دهند نمی‌توانند وظایف خود را به‌درستی انجام دهند.

وی در ادامه با تأکید بر نقش مهم و راهبردی ائمه مساجد در پیشبرد اهداف مسجد، به بیان تفاوت امام مسجد و امام جماعت مسجد پرداخت و اذعان داشت: همه‌ی امورات مسجد و محل باید زیر نظر امام مسجد انجام شود و امام مسجد نیز باید فعال، قابل و توانمند در اداره امور باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز جایگاه مسجد در اجتماع را به نقش قلب در بدن تعبیر کرد و گفت: امام مسجد نیز باید تصفیه‌کننده فکر و اندیشه مردم باشد و مانند ریه در بدن عمل کند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» می‌تواند دارای آثار و برکات فروانی باشد، به اقدامات اخیر قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: با رویکرد جدید قوه قضاییه و اقدامات بردار دانشمند، فرهیخته، متدین، انقلابی، باصلابت، مبارز با مفاسد، دنبال کننده اهداف انقلاب و احیاکننده آرمان‌های انقلاب؛ آیت‌الله رئیسی شاهد اتفاقات خوبی در این قوه هستیم.

پرونده‌های قضایی با مشاوره حقوقی به مردم کاهش می‌یابد/مسجد محور تمدن سازی اسلامی

 وی با اشاره به سرمایه اندک حقوقی مردم و عدم آشنایی کامل با مسائل حقوقی پایه، یادآور شد: بسیاری از مردم با مسائل حقوقی روزمره و حقوق خانواده آشنا نیستند لذا برگزاری طرح‌هایی چون «هر مسجد یک حقوقدان» می‌تواند به این موضوع کمک کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه تعداد زیادی از پرونده‌های دستگاه قضا به خاطر نداشتن دانش حقوقی مردم در اثبات جرم بدون نتیجه می‌ماند، گفت: آموزش و انجام مشاوره‌های حقوقی می‌تواند در کاهش پرونده‌ها مؤثر باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان ضمن تشکر از اقدامات دستگاه قضا و برگزاری طرح‌های این‌گونه در جهت خدمت به مردم، گفت: باید این طرح‌ها به‌صورت مستمر در مساجد سراسر استان و کشور برگزار شود.

ارسال نظرات