خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: جمع خدمت ارائه شده در بیمارستان تخصصی صحرایی زیرکوه 5هزار و 780مورد خدمت بهداشتی ـ درمانی و ویزیت تخصصی است.
کد خبر: ۹۱۹۹۳۹۰
|
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

هاشم هیهات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  از خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال برای اولین بار بیمارستان تخصصی صحرایی داشتیم اظهار داشت: تعداد خدمات ارائه شده در بیمارستان صحرایی که در زیرکوه برپا شد در زمینه مغز و اعصاب 86خدمت، ویزیت جراحی اعصاب 25خدمت، سونوگرافی 347مورد، اطفال 219 مورد، زنان 234مورد ، پزشک عمومی 273مورد، بینایی سنجی 254مورد و دندان پزشکی 695خدمت در زمینه جرم گیری، ترمیم، عصب کشی و کشیدن دندان بود.

وی اضافه کرد: خدمات دیگر همچون ختنه 134مورد، قلب 99مورد، چشم 148مورد، گوش، حلق و بینی 115مورد، پوست 33مورد، روان پزشک 64مورد، ارتوپدی 126مورد، طب سنتی 34مورد، داخلی 491مورد، تزریقات و نوار قلب 314مورد، جراحی عمومی ویزیت و ارجاع 21مورد، نسخ دارویی 2هزار و 68مورد به مردم ارائه شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی بیان داشت: بالغ بر 2میلیارد و 820میلیون و 350 هزار ریال برآورد ریالی هزینه بیمارستان صحرایی است.

وی افزود: بالغ بر 125متخصص در 15 رشته تخصصی در بیمارستان صحرایی زیرکوه حضور پیدا کردند و در مجموع 276نفر از همکاران پزشک، پیراپزشک و متخصص در این خدمت جهادی مشارکت داشتند.

وی اظهار کرد: جمع خدمت ارائه شده در بیمارستان صحرایی زیرکوه 5هزار و 780مورد خدمت بهداشتی ـ درمانی و ویزیت تخصصی است.

هیهات عنوان کرد: بیشترین نیازها در حوزه زنان، سونوگرافی و دندان پزشکی است که در این بیمارستان برای دانش آموزان دختر دبیرستانی و مددجویان کمیته امداد 695خدمت دندان پزشکی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: غربالگری در این طرح توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان زیرکوه صورت گرفت و بعد از غربالگری های انجام شده تخصص های مورد نیاز شناسایی و بیماران با کارت ارجاع برای ویزیت به بیمارستان مراجعه کردند .

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: در سه ماهه اول سال نیز یک گروه جهادی دندان پزشکی به مناطق محروم زیرکوه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیمه سلامت، کانون های بسیج جامعه پزشکی بیرجند، بسیج جامعه پزشکی استان، معاونت بهداشت و درمان استان و شهرستان ، فرماندهی تیپ و سپاه انصارالرضا استان در برپایی این  بیمارستان همکاری کردند.

گفتنی است، بیمارستان صحرایی از هفتم تا سیزدهم آذر همزمان با برگزاری یادواره شهدای عشایر استان در شهرستان زیرکوه برپا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها