فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد؛

افزایش آمار کشف چوب های قاچاق در زنجان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از افزایش آمار کشف چوب های قاچاق توسط عوامل یگان این اداره کل و شهرستان های تابعه طی ماه های اخیر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۹۴۲۲
|
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛سرگرد رضا مهدیون فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در راستاي اجراي دستورالعمل پيشگيري و مقابله با قاچاق چوب، برنامه ريزي هاي لازم براي حضور موثر كليه ادارات منابع طبیعی شهرستان های استان در عرصه و فعال و هدفمند نمودن گشت ها در ساعات مختلف شبانه روز و همچنین بازدید مستمر از کارگاه های چوب بری و محل های دپوی چوب به منظور تنگ و نا آرام نمودن عرصه براي قاچاقچيان و افراد سودجو و فرصت طلب در دستور كار قرار گرفته است.

 

وی افزود: اين موضوع در امر پيشگيري از اين پديده شوم تاثیر خوبی در پی داشته است بطوریکه اغلب افرادی که در کار خرید و فروش چوب می باشند بدون رویت و اخذ مجوزهای مربوطه از خرید و فروش چوب ممانعت می نمایند.

 

مهدیون اظهار داشت: همچنین آمار مراجعین به ادارات منابع طبیعی شهرستان های استان برای اخذ مجوزهای مربوط به قطع و حمل درختان باغات خود افزایش داشته است.

 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: آمار کشفیات چوب های قاچاق توسط عوامل یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان های تابعه نیز طی ماه های اخیر افزایش داشته است بطوریکه در 8 ماهه سالجاری 33 درصد افزایش کشفیات نسبت به 12 ماهه سال 97 داشته ایم.

 

وی با اشاره به این که در سال جاری شهرستان طارم با 19 فقره بیشترین آمار کشف الوار قاچاق را به خود اختصاص داده است گفت:  در همین بازه زمانی زنجان نیز با 7 فقره در رده ی دوم قرار دارد.

 

مهدیون تاکید کرد:  برای حفظ جان درختان جنگلی، همچنان برخورد با سودجویان و متخلفان در این حوزه با جدیت ادامه دارد.

 

ارسال نظرات