خبرهای داغ:
رییس سازمان بسیج علمی پژوهشی فناوری سپاه صاحب الامرعج:

تبدیل علم به ثروت از اهداف اصلی سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری است

برزگر گفت: بسیج باید جلوتر از همه وارد میدان علم شود و با تحصیل علم تحقیق پژوهش صورت گیرد تا بتوانند قله های ناشناخته را کشف کنند.
کد خبر: ۹۱۹۹۴۴۳
|
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، نشست خبری سرهنگ برزگر مسوول بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه قزوین و مهندس مافی مسوول پارک علم و فناوری در نشست خبری که صبح امروز در پارک علم و فناوری دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد اظهار کرد: جامعه مخاطب ما عامه مردم هستند که همه اقشار را شامل می شوند.

وی ادامه داد: بسیج باید جلوتر از همه وارد میدان علم شود و با تحصیل علم تحقیق پژوهش صورت گیرد تا بتوانند قله های ناشناخته را کشف کنند.

برزگر تبیین کرد: در سال ۸۹ با حجم پیشرفت علمی و فن آورانه کشور و فارغ التحصیلان دانشگاهی ، معاونت سازمان علمی پژوهشی فناوری در سپاه مرکز و استان ها شکل گرفت.

وی اضافه کرد: در مجموع این سال ۱۴۹طرح از ۱۴۹پژوهشگر مورد حمایت قرار گرفته است. برخی از طرح ها ثبت شده، برخی در مراحل بروکراسی قرر دارند و و برخی به دلیل بروکراسی ثبت نکردند.
۲۷۳ اثر ارایه شده است و به حد تجاری سازی رسیده شده است.

مسوول بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه قزوین تبیین کرد: تعامل بسیاری خوبی طی ماه های گذشته  دکتر مافی با این سازمان بسیج داشتند و سفر اخیری که دکتر ستاری داشتند قرار شد مرکز مشترک در حوزه شتاب دهنده شکل گیرد تا خدمات خوبی ارائه شود.


برزگر تصریح کرد: هدف میان مدت ما شناسایی خلاأها بوده تا با تشکیل قرارگاه برخی از مشکلات صنعت را در حد توان حل کنیم و هدف نهایی کمک به تراز علمی کشور است که از جایگاه ۱۶ در جهان به طراز اول برسیم،ارائه راهکار برای حل مشکلات استان داریم که خانه نخبگان هرکدام ده عضو با مدارک بالای کارشناسی ارشد و دکترا دارند.


وی فزود: مرکز حمایت و هدایت و هدفمند کردن پایان نامه ها، حضور در نمایشگاه های تخصصی داخل و خارج می باشد. مرکز رشد ما محلی است که فکر نخبگان  تبدیل به کالای اولیه شود.


این مسوول توضیح داد: مرکز رشد به عنوان یک شتاب دهنده برای تولید کالا جهت تجاری سازی می باشد. در مرکز رشد طرح های آماتور یک تا پنج میلیون وام بلاعوض می گیرند و در نیمه حرفه ای یک تا ۴۰میلیون وام بلاعوض داده می شود.همچنین ۱۴ پایگاه علمی در سراسر استان داریم که مسجد محور هستند.


برزگر یاد آور شد: ایجاد هسته های علمی در حوزه کارافرینی بازدیدهای علمی و برگزاری مسابقات ایده پردازی و تبدیل تولید به تجاری سازی  برنامه ما است و کمک می کنند کالای تولید به ثروت تبدیل شود و همه اینها زمینه سازی راه اندازی شرکت های دانش بنیان است.


وی گفت: در خصوص هسته های علمی توانمند سازی ،گفتمان سازی ، کمک به زنجیره علم تا ثروت و کمک به علوم اسلامی و انسانی از برنامه های ما می باشد.

برزگر با اشاره به منابع تحصیلی در  علوم انسانی یادآور شد: دو هدف را به صورت جدی پیگیری میکنیم، یک نقد علم غربی و دیگری بیان علم بومی اسلامی بوده که با کمک بسیج طلاب در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشیم و بیش از ده قشر داریم

۱۰۰۲/ پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها