به گزارش خبرگزاری بسیج ازکرمان :فرمانده سپاه زرند در جمع ضابطین قضایی زرند گفت:فریضه امر به معروف و نهی از منکر در همه حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ضروری است و تنها مختص به عفاف و حجاب نیست.
کد خبر: ۹۱۹۹۵۰۴
|
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵
سرهنگ اکبر کردی در جمع ضابطین قضایی سپاه زرند

امر به معروف و نهی از منکر در همه حوزه‌های مختلف در جامعه امروز ضروری است

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان سرهنگ اکبر کردی فرمانده سپاه زرند در جمع ضابطین قضایی سپاه زرند گفت::اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در همه حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه امروز ضروری بوده و تنها مختص به عفاف و حجاب نیست.

وی افزود: در جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری باید به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه شود و این دیدگاه که امر به معروف تنها باید در حوزه حجاب آن هم برای بانوان باشد فکری اشتباه است، زیرا بسیاری از مردان نیز باید در نوع پوشش و برخورد خود تغییراتی حاصل کنند.

وی اظهار داشت: اهمیت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در بسیاری از موارد از فریضه نماز واجب‌تر بوده چرا که اگر کسی نماز نخواند ضررش متوجه فرد تنها می‌شود، اما عمل نکردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضرر دامن اجتماع و جامعه را می‌گیرد.
سرهنگ کردی افزود : باید در انتخاب افراد در اجرای امر به معروف و نهی از منکر دقت شود تا افرادی سالم و اصلح این وظیفه مهم را برعهده گیرند تا خلل و مشکلی در نحوه اجرای این فریضه و یا خدایی ناکرده بدبینی از سوی مردم حاصل نشود.
ظرفیت اجرای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه وجود دارد
وی ادامه داد: ظرفیت کشور در حوزه امر به معروف و نهی از منکر با توجه به اینکه دولتمردان و مسئولان کشور درد دین دارند ظرفیت بالایی است و به برکت خون شهدا و رهنمود‌های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب فضا برای اجرای این فریضه مهیا است.

فرمانده سپاه زرند یادآور شد: مردم در احیای این فریضه به مسئولان و دولتمردان نگاه می‌کنند و اگر این قشر به وظیفه خود به خوبی عمل کنند مردم نیز دلگرم شده، اما بی توجهی به این موضوع خطرناک است و باید از ظرفیت همه نهاد‌های فرهنگی استفاده شود. واز طرفی امر به معروف و نهی از منکر باید با اعتماد سازی به جهت سالم سازی جامعه وجود داشته باشد، زیرا با عمل به این فریضه جامعه اصلاح می‌شود.

سرهنگ کردی در پایان یادآور شد: اجرای قانون توسط نهاد‌های انتطامی بعنوان پشتوانه قضایی و انضباطی. جهت دلگرمی نیرو‌های انقلاب و در آخر بکارگیری گام به گام مراحل امر به معروف و نهی از منکر جهت سالم سازی جامعه است. ونکته دیگر استفاده از گروه‌های آموزش دیده در این راستا به منطور سالم سازی و اجرای قانونی حجاب و عفاف خصوصا در سطح ادارت و اموزش و پرورش و مکان‌های دولتی که متاسفانه مشاهده شده است به این واجب مهم در مکان‌هایی بی توجه شده ایم.
ارسال نظرات