نهاد فرایند تحقق اهداف انقلاب اسلامی با مشارکت سازمان بسیج اساتید و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و در نوزدهمین سالگرد بیانات تاریخی رهبر معظم انقلاب آیین رونمایی از کتب ده‌گانه مکتب انقلاب اسلامی را در سالن شهید بهشتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار کرد.
کد خبر: ۹۱۹۹۵۵۱
|
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، در این مراسم که در راستای تبیین مکتب انقلاب اسلامی برگزار شد، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی و جمع کثیری از اساتید و نخبگان دانشگاهی حضور داشتند.

آیین رونمایی از کتب ده‌گانه مکتب انقلاب اسلامی

حجت الاسلام دکتر رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه در این مراسم انقلاب اسلامی را حجت قطعی امکان تحقق یک جامعه و نظام مبتنی بر تفکر اسلام ناب معرفی کرده و گفت:اوج بیان اهداف انقلاب اسلامی در ۱۲ آذرماه ۷۹ در بیانات کلیدی رهبر معظم انقلاب در تبیین مفاهیم انقلاب اسلامی مطرح شد.

وی توحید؛ کرامت انسان؛ اعتقاد به حیات پس از مرگ؛ اعتقاد به استعداد بی پایان انسان؛ اعتقاد به حرکت عالم به سمت حق؛ را  ۵ نکته کلیدی تعیین کننده در تعبیر مسیر حرکت انسان از دیدگاه رهبران مکتب انقلاب اسلامی عنوان کرده و افزود: عبودیت؛ هدفگیری تعالی انسان در حرکت‌ها؛ ترجیح رستگاری اخروی در تعارض میان منافع دنیوی و رستگاری اخروی؛ مبارزه برای رسیدن به اهداف،  مبنای تعیین وظایف انسان در حرکت در مسیر مکتب اسلام است.

رستمی در ادامه بیان کرد: در تحقق دولت اسلامی، مسیر انقلاب تا رسیدن به قله رستگاری یعنی شکل دهی به تمدن اسلامی، ادامه دارد و رهبر معظم انقلاب، مسیر حرکت را خودسازی و جامعه سازی می‌دانند که منتهی به تمدن سازی است.

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست بیان کرد: به عنوان یک مسلمان اگر باور به توحید داشته باشیم و قلبا کلمه لا اله الله را باور کنیم، پایه‌های بنیادی اسلام را محکم می‌بینیم و نا امیدی را با این باور همجنس نخواهیم دید.

وی افزود: اگر آینده تمدن اسلامی را باور داشته باشیم افت و خیزها ما را نا امید نخواهد کرد. در راستای تحقق تمدن جهانی اسلام، صاحبان اندیشه و اراده باید تلاش کنند تا در کنار منابع خوبی چون اندیشه‌های امام خمینی (ره)، مجموعه‌هایی چون کتب ده‌گانه انقلاب اسلامی به عنوان تجربه عملی و اندیشه آزموده شده چه در جامعه نخبگانی و چه در میان عامه مردم و نیز علاقه‌مندان به انقلاب در کشورهای دیگر و جوامع مسلمان و جوامع حق‌جوی غیرمسلمان منتشر شود.

ارسال نظرات