روش محققین بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی در تدوین کتب ده گانه مکتب انقلاب اسلامی؛ رجوع به رساترین و سازنده‌ترین و حیاتی‌ترین بیانات رهبری است.
کد خبر: ۹۱۹۹۵۸۴
|
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین ثقفی مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی، در آیین رونمایی از کتب ده گانه مکتب انقلاب اسلامی که در سالن شهید بهشتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، گفت: پارادایم انقلاب در آذرماه ۷۹ مجدد بازگویی شد و در حقیقت بیانات رهبری در ۱۲ آذرماه ۷۹ مبدا تحول علمی و یک گشایش علمی در سراسر کشور است و مجموعه‌های کشور باید به این بیانات توجه کنند.

کتب ده‌گانه، مجموعه کلیات منظومه مکتب امام حاضر انقلاب اسلامی است

وی افزود: کتب ده گانه مکتب انقلاب اسلامی؛ مجموعه کلیات منظومه مکتب امام حاضر انقلاب اسلامی است که فتح‌الفتوح اندیشه تحول در روش فهم کارساز اسلام و تحول در روش تولید علم دینی و اسلامی را  فراهم خواهد آورد.

ثقفی در ادامه بیان کرد: روش محققین بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی در تدوین کتب ده گانه مکتب انقلاب اسلامی؛  رجوع به رساترین و سازنده‌ترین و حیاتی‌ترین بیانات رهبری به عنوان شکل دهنده این مکتب و بهره‌مندی از اندوخته‌های علمی و عملی نخبگان است.

دکتر سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش محققین بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی در تدوین کتب ده‌گانه مکتب انقلاب اسلامی گفت: تمدن‌ها بر اساس نگاه متفاوتشان به مباحثی چون معرفت؛ خیر و شر؛  تکامل  و زیست بشری شکل می گیرند. انقلاب اسلامی پایه‌گذار نوع جدیدی از نگرش به انسان؛ معرفت و خیر و شر است.

وی افزود: بنیاد تمدنی زمانی شکل می‌گیرد که از فراز و نشیب‌ها سربلند بیرون بیاییم و اینجا نقش دانشگاه برجسته است. با اندیشه ورزی اساتید راه برای آینده روشن است.

سلیمی در پایان عنوان کرد: خواندن کتبی چون کتب ده‎گانه مکتب انقلاب اسلامی و نقد و تکمیل آن و ارائه نظریات جدید پیرامون آن راه را در مسیر تحقق تمدن اسلامی هموار خواهد کرد.

ارسال نظرات