محمدرضا رهرو مطرح کرد: در این شرایط سود حاصل از افزایش قیمت به جیب تولیدکنندگان و واردکنندگان سرازیر می شود در حالیکه که مسئولان بالادستی کشور ناتوان در کنترل آن هستند.
کد خبر: ۹۱۹۹۶۳۴
|
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، افزایش قیمت بنزین سبب بروز گرانی غیر قانونی کالاها و خدمات شد، از این رو با توجه به تعداد محدود بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، بسیج همچون سایر مواقع حساس پا به میدان گذاشته و به کمک مسئولان و مردم شتافت.

محمدرضا رهرو رئیس سازمان بسیج اصناف استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه ای که با وزیر صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ایران امضا شده ، تعدادی از بسیجیان در استان کرمان و سایر استان ها در قالب همیاران بازرسان به نقاط مختلف اعزام شدند.

وی افزود: هدف از انجام این همکاری کنترل قیمت ها و جلوگیری از افزایش غیر قانونی قیمت ها در کالاها و خدمات است.

 رئیس سازمان بسیج اصناف استان کرمان در پاسخ به تاثیر گذاری اجرای این طرح گفت: بازرسی ها تاثیر خوبی بر کنترل گرانی در جای جای استان داشته است اما در بحث کنترل کرایه تاکسی های درون شهری و برون شهری متاسفانه تاکنون افزایش قیمت قانونی و عادلانه صورت نگرفته از این رو برخی اقدام به افزایش قیمت ها کرده اند، لازم به ذکر است که تاکنون هیچ افزایش قیمت قانونی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به اصناف اعلام نشده است.

رهرو ابراز داشت: بنابراین کالاها و خدماتی که افزایش قیمت آن ها ارتباط مستقیمی با افزایش نرخ بنزین دارد باید منتظر ابلاغ سازمان صمت و ستاد تنظیم بازار جهت افزایش قانونی قیمت کالاها و خدمات باشند.

مسئولان دولتی ناتوان در کنترل قیمت های ارائه شده توسط واحدهای تولیدی

وی یادآور شد: تاکنون هیچ صنفی اقدام به افزایش قیمت نکرده است، اگرچه در برخی کالاها و خدمات تولیدکنندگان اقدام به افزایش قیمت کرده اند و در این صورت کنترل قیمت توسط دولت امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس سازمان بسیج اصناف استان کرمان مطرح کرد: در این شرایط سود حاصل از افزایش قیمت به جیب تولیدکنندگان و واردکنندگان سرازیر می شود در حالیکه که مسئولان بالادستی کشور ناتوان در کنترل آن هستند.

رهرو در پاسخ به تاثیر مشهود گرانی بنزین بر کالاها و خدمات، ادامه داد: افزایش قیمت بنزین در این شرایط بدون تدبیر انجام شد در حالیکه مسئولان دولتی با گذشت یک ماه و مشاهده آثار آن به این نتیجه رسیده اند، از این رو حداقل می توانستند از مردم به دلیل انجام این شتباه بزرگ عذرخواهی کنند.

وی افزود: نمی توان منکر افزایش قیمت کالاها و خدمات شد از سوی دیگر واضح است که این گرانی ادامه دار خواهد بود از این رو لازم است سازمان صمت به وضعیت موجود ورود کند تا از افزایش غیر قانونی قیمت ها توسط عرضه کنندگان خدمات جلوگیری شود.

رئیس سازمان بسیج اصناف استان کرمان تصریح کرد: ضروری است که مسئولان دولتی بازار را کنترل کرده و پیش از همه قوانینی وضع کنند تا از افزایش قیمت های بی رویه توسط تولیدکنندگان و عرضه کنندگان خدمات جلوگیری شود.

 

 

ارسال نظرات