خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: از مجموع 7 هکتار امسال تاکنون حدود 3.5 هکتار توسعه کشت گلخانه‌ای که معادل 50 درصد می‌شود انجام ‌شده است و تا پایان سال به 100 درصد می‌رسد.
کد خبر: ۹۱۹۹۶۳۵
|
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

انجام 3.5 هکتار توسعه کشت گلخانه‌ای در نهاوندعلی کمالی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند بیان کرد: با توجه به شرایط جوی کشور کشت‌های گلخانه‌ای در افزایش محصول، صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب و حفاظت محصولات در برابر شرایط اقلیمی در کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: از مجموع 7 هکتار امسال تاکنون حدود 3.5 هکتار توسعه کشت گلخانه‌ای که معادل 50 درصد می‌شود انجام ‌شده است و تا پایان سال به 100  درصد می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان داشت: همچنین توسط بخش خصوصی 10.5 هکتار از مجتمع گلخانه‌ای روستای علمدار در حال اجرای روند بانکی جهت واگذاری به متقاضیان است.

وی بیان کرد : همچنین برای ۴ هکتار از فاز ۲ مجتمع گلخانه‌ای شهر برزول فراخوان منتشر شده است که با تحقق آن باعث اشتغال‌زایی خوبی می‌شود.

کمالی نژاد عنوان کرد: در اراضی روبروی شهرک صنعتی نهاوند نیز 3.5 هکتار کارهای مقدماتی و نصب پایه‌ها انجام‌ شده است که در صورت تکمیل تعهد 7 هکتاری شهرستان تکمیل می‌شود.

وی افزود: در شهرستان نهاوند 43 واحد کشت گلخانه‌ای فعالیت می‌کنند و 12 هکتار مجموع کشت گلخانه‌ای نهاوند است که با بهره‌برداری از این واحدهای جدید وضعیت شهرستان بهتر از قبل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار داشت: آمادگی کامل برای ارائه تسهیلات به متقاضیان داریم و 80 درصد تسهیلات را دولت در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و 20 درصد نیز آورده متقاضی است.

وی گفت: برای ارائه آموزش‌ها و استفاده زا تجربیات افراد متخصص و کارشناس در این کار کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود و همه موارد از احداث و شرایط و ضوابط ساخت و راه‌اندازی یک گلخانه برای بهره‌برداران توضیح داده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات