خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت : وحدت حوزه و دانشگاه یعنی حرکت پابه‌پای علم و دین و کامل کردن علوم دینی توسط دانشگاهیان و حوزویان است.
کد خبر: ۹۱۹۹۷۰۰
|
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه شهرستان شاهرود امسال به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه برگزار می‌گردد.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در خصوص برگزاری مراسم بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در این دانشگاه گفت: "در این مراسم که حدود ۱۴۰ تن از اساتید حوزه و دانشگاه از حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های سراسر شهرستان برای شرکت در آن دعوت شده اند ۳ نفر از اساتید دانشگاه و ۳ نفر از مدرسین حوزه به بحث پیرامون موضوع مشخص شده می‌پردازند. "
حجت الاسلام والمسلمین احمد نظری با بیان اینکه در این مراسم علاوه بر اساتید حوزه و دانشگاه، امام جمعه شاهرود و مسؤولین ارشد شهرستان نیز حضور دارند ابراز کرد: "پس از شنیدن سخنان ۶ نماینده حوزه و دانشگاه و نظرات حاضرین امام جمعه شاهرود به جمع بندی و نتیجه گیری بحث خواهد پرداخت. "
وی در خصوص موضوع بحث جلسه ابراز کرد: موضوع بحث و سخنرانی اساتید در جلسه امسال وحدت حوزه و دانشگاه که به تأیید امام جمعه شهر رسیده است و با حضور اساتید حوزه‌های علمیه شاهرود و بسطام و همچنین اساتید دانشگاه‌های شاهرود برگزار می‌شود «علم و پژوهش و راه‌های دست یابی به مقام مرجعیت علمی جهان از منظر بیانیه گام دوم انقلاب» تعیین شده است.
عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با یادآوری اینکه این هفته «هفته پژوهش و فناوری» نیز نام گرفته است خاطر نشان کرد: پس از جمع بندی و نتیجه گیری بحث توسط امام جمعه شاهرود از پژوهشگران برتر دانشگاه توسط مسؤولین دانشگاه و مسؤولین شهرستان و امام جمعه شهر تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در خصوص اهمیت و ضرورت چنین جلساتی گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بعد از مراحل مقدماتی، هفت توصیه در رابطه با رشد و تعالی و تکامل جامعه در زمینه‌های علمی، اخلاقی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و... بیان داشته اند که باید حوزه و دانشگاه این موضوعات و توصیه‌ها را پیگیری کنند؛ اولین توصیه در این بیانیه در رابطه با علم و پژوهش می‌باشد؛ بیان کردن ابتدای توصیه ها، به علم حکایت از اهمیت و ضرورت آن دارد و در واقع کشوری می‌تواند به اقتدار و استقلال و آزادی واقعی برسد که از نظر علمی به رشد کافی رسیده باشد. "
امام جمعه موقت شاهرود و بسطام با اشاره به اهمیت موضوع علم در این نشست اظهار کرد: نکته دیگری که در رابطه حوزه و دانشگاه می‌توان به آن اشاره کرد این است که وقتی به کل قرآن کریم نگاه کنیم در سه محور علم را معرفی کرده است: بخش اول علوم تجربی، بخش دوم علوم انسانی و بخش سوم علوم معارفی؛ اینکه قرآن کریم در زمینه‌های علمی نیز آیاتی دارد اول نشان دهنده اهمیت علم است و ثانیا اینکه قرآن کریم هم به علوم تجربی هم به علوم انسانی و هم علوم معارفی پرداخته است؛ به این معنی که همه این علوم قرآنی و دینی است و ما نمی‌توانیم علوم طبیعی و تجربی و حتی پزشکی را از علم دینی خارج بدانیم؛ وحدت حوزه و دانشگاه که مطرح شده یعنی اینکه این علوم باید در دانشگاه و حوزه به آن پرداخته شود و هر کسی در رشته خودش نهایت تلاش را کند و در کنار یکدیگر مکمل هم باشند بنابراین می‌توانیم بگوییم که وحدت حوزه و دانشگاه یعنی کامل کردن علوم دینی توسط دانشگاهیان و حوزویان که این نظر هم در فرمایشات بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم وجود دارد پس باید همه اهتمام لازم را نسبت به این مسائل داشته باشند تا انتظاراتی که مردم از حوزه‌ها و دانشگاه دارند یعنی در همه عرصه‌ها ورود جدی پیدا کرده و به رشد و تعالی تکامل برسند.
وی در پایان در خصوص لزوم دوام و تکرار این جلسات تصریح کرد: می‌توان گفت که با اجرای یک یا چند جلسه آنچه پیش بینی شده است را نمی‌توان بطور کامل بیان کرد؛ بلکه باید اساتید محترم حوزه و دانشگاه در طول سال موضوعات مشخصی را پیگیری کنند تا نقش خودشان را ایفا کرده و مردم را از اثرات چنین جلساتی بهرمند کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها