خبرهای داغ:
قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی

برای دستیابی به اهداف نظام سلامت باید بیمه همگانی توسعه یابد

حریرچی گفت: برای دستیابی به اهداف نظام سلامت، باید پوشش بیمه همگانی سلامت نیز توسعه یابد.
کد خبر: ۹۱۹۹۷۹۲
|
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با حضور ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسوولان استانی آئین تکریم و معارفه رئیس سابق و سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شد.

در این مراسم ایرج حریرچی بیان کرد: پاسخگویی به بیماران، ارتقای سلامت مردم و امید به زندگی، افزایش کاراییو محافظت از مردم در برابر مخاطرات مالی بیماری ها از طریق بیمه و سایر راهکارها، چهار وظیفه اصلی نظام بهداشت و درمان به شمار می رود و برای دستیابی به این اهداف، باید پوشش بیمه همگانی سلامت نیز توسعه یابد.

وی گفت: هر ایرانی سالانه بیش از 10 بار به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کند و به این ترتیب هر سال 853 مراجعه به این اماکن ثبت می‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: مراجعات به مراکز بهداشتی درمانی بسیار افزایش یافته و برای پاسخگویی به این مراجعات و کسب رضایت بیماران، متولیان بهداشت و درمان راه سختی را پیش رو دارند.

وی اضافه کرد: استان قزوین از نظر تعداد تخت بیمارستانی با شاخص یک ممیز 62 از استان های دیگر عقب نیست اما تا سال 1404 جهت ارتقا کارایی خدمات باید تعداد تخت ها افزایش یابد.

وی عنوان کرد: پزشکان و پرستاران باید برای پاسخگویی به بیماران ارتباط قوی تر و به همین نسبت مناسبتری با آنها داشته و فاصله خود را با آنها از میان بردارند در حالی که در واقعیت، ممکن است بسیاری از پزشکان به این مساله توجهی نداشته باشند.

حریرچی با توجه به ظرفیت استفاده نشده تخت های بیمارستانی استان ادامه داد: 31 درصد تخت های بیمارستانی دانشگاهی قزوین خالی از بیمار است و از ظرفیت آنها استفاده نشده در حالی که در شرایط فعلی لازم است از امکانات درمانی موجود استفاده مناسبتری شود.

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: خانواده ای که با یارانه زندگی می‌کند و یا تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بوده و متوسط دریافتی آن 300 هزار تومان است چطور می تواند هزینه های درمانی را بپردازد. متاسفانه هزینه های درمانی کشور بالاست و این امر دغدغه ای برای خانواده های کم درآمد ست.

در این مراسم از خدمات دکتر منوچهر مهرام رییس قبلی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین تقدیر و دکتر پیمان نامدار به عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی شد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها