خبرهای داغ:

بسیج دانشجویی پیشتاز وحدت حوزه و دانشگاه است

مسئول بسیج دانشجویی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: بسیج دانشجویی پیشتاز وحدت حوزه و دانشگاه است.
کد خبر: ۹۱۹۹۸۶۶
|
۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری  بسیج از ناحیه بسیج دانشجویی کرمانشاه؛ قاسم امجدیان اظهار داشت: در روزگاری که استکبار اسلام و انقلاب اسلامی را مایه اضمحلال خود و طلوع دین در قلوب ملت ها را ناقص استثمار خود و سکولاریزم یا همان جدایی دین از حوزه اجتماع و تعاملات اجتماعی را آب حیات نحس خود تشخیص داده است، ارزش وحدت حوزه و دانشگاه بیش از هر چیزی رخ می کند.

وی افزود: مراد از وحدت حوزه و دانشگاه این است که این دو نهاد و نظام علمی که مرجع اصلی کشور هستند، در مبانی معرفتی، در منطق علمی و در غایت گزینی به وحدت رسیده و در یک جبهه قرار گیرند.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه بیان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب می فرمایند «وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی وحدت در هدف» و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه‌ اسلامی پیشرفته‌ مستقل، جامعه‌ امام، جامعه‌ پیشاهنگ، جامعه‌ الگو، ملت شاهد - ملتی که مردم دنیا با نگاه به او جرأت پیدا کنند، تا فکر تحول را در ذهن خودشان بگذرانند و در عمل شان پیاده کنند ، حرکت کنند. وحدت حوزه و دانشگاه عبارت از این است که ما این دو کانون علمی، این دو مرکز تعلیم و تعلم را از لحاظ اخلاق حاکم بر آن ها، از لحاظ سیستم و سازماندهی حاکم بر آن ها، و از لحاظ برخی از محتواها به هم نزدیک کنیم.»

امجدیان با تاکید بر اینکه این مهم تنها با رجوع به معارف و اصول تفکر دینی مهیا می شود، خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه دو جبهه ای است که دشمن از دیرباز آنها را هر کدام به نحوی مورد حمله قرار داده است.

وی عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) در این خصوص می فرمایند: «... از این جهت چون دو جبهه [روحانی و دانشگاهی] را برای خودشان خطر می دانستند، حمله شان به این دو جبهه بود. متنها فرم حمله شان فرق داشت... این دو قوة اسلام، قوة روحانیت و قوة دانشگاهی، می توانست در مقابل اینها بایستد... شروع کردند تبلیغات به ضد روحانیت که جدا کنند روحانیت را از دانشگاه، و همه را از مردم.»

مسئول بسیج دانشجویی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه مربوط به برهه خاصی از زمان نیست که گفته شود در زمانی به این امر نیاز بوده و اکنون بی نیاز از آن هستیم بلکه یک راهبرد است نه سیاستی مقطعی که از آن گذشته باشیم که یکی از آرمان های حضرت امام خمینی(ره) است.

 

امجدیان خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی علاوه بر اینکه در زمینه های مختلف جهادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و ....خوش درخشیده، پیشتاز وحدت حوزه و دانشگاه بوده و در این راستا با آغوش باز پذیرای طلاب و دانشجویان در تعمیق این امر مهم است امیدواریم شاهد تحقق تمدن نوین اسلامی باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار