همایش حقوقی دانشجویان دانشگاه پیام نور ارزوئیه برگزار شد

همایش حقوقی دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد ارزوئیه با حضور اساتید دانشگاه، عنایت الله دهقان، ریاست دادگاه عمومی شهرستان و دکتر رضا اسماعیلی کاخ، فرمانده سپاه ارزوئیه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۹۸۷۱
|
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  همایش حقوقی دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد ارزوئیه با حضور عنایت الله دهقان، ریاست دادگاه عمومی شهرستان و دکتر رضا اسماعیلی کاخ، فرمانده سپاه ارزوئیه برگزار شد.

 

اولین مبنای ضرورت طبقه بندی جرایم، ضرورت بر مبنای اجتماعی است

عنایت الله دهقان، ریاست دادگاه عمومی شهرستان ارزوئیه در همایش حقوقی دانشجویان دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه هدف قانون مجازات اسلامی در وهله اول اجرای عدالت بوده است، تاکید نمود: قانون باید عادل باشد و در عین حال باید به اصلاح مجرم و بازاجتماعی شدن وی توجه داشته باشد در غیر این صورت قانونی ابتر و بی فایده است.

وی با اشاره به ضرورت طبقه بندی جرایم توسط قانونگذار، اولین مبنای این ضرورت را مبنای اجتماعی دانست و بیان کرد: انتظار جامعه از واکنش در برابر جرایم متفاوت است و حاکمیت هم باید به این توقعات اجتماعی توجه کند.

وی در ادامه گفت:دولت مکلف است در قبال حقوق مادی و معنوی مردم با در نظر گرفتن تناسب بین نوع جرم و مجازات واکنش نشان دهد.

 

آنچه جوان دانشجو به آن احتیاج دارد، روحیه مطالبه گری است

دکتر اسماعیلی کاخ، فرمانده سپاه ارزوئیه عنوان کرد: امروز جوان دانشجو باید بداند اگر مطالبه به حقی دارد نباید از ابراز آن بترسد و باید با جسارت و شهامت حرف خود را مطرح کند حتی اگر محقق نشود، چرا که آنچه جوان دانشجو به آن احتیاج دارد، روحیه مطالبه گری است.

فرمانده سپاه ارزوئیه خاطرنشان کرد: بهترین روش پرسش و پاسخ این است که مسئولان به میان جمع دانشجویان بیایند و در دیدارهای دانشجویی پاسخگوی دغدغه‌ها و مطالبات دانشجویان باشند، زیرا بهترین قشر و مهم‌ترین سرمایه مملکت جوانان دانشجو هستند که قدرت فهم، دانش و انگیزه دارند و آینده‌سازان میهن اسلامی هستند.

دکتر اسماعیلی کاخ در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور گفت: شفافیت از مهم‌ترین مسائل امروز است و افرادی که می‌خواهند وکیل ملت باشند و از حقوق آنان دفاع کنند باید خود سرمنشأ فساد نباشند و با مفسدان همراهی نکنند، قطعا در این صورت است که می توانند به درد مردم رسیدگی کنند.

انتهای پیام/فاطمه تاراش

ارسال نظرات
آخرین اخبار