فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان از یک الی پنجم دی‌ماه برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۹۹۹۰۵
|
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

سردار‌اباذرسالاری‌یاد آورشد: از یکم تا پنجم دی ماه کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان به همت تمام مسئولین و مردم هرمزگان برگزاری خواهد شد.

وی عنوان کرد: رویکرد این کنگره با نگاه خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در استان است که برنامه‌های بسیار خوب و اثرگذار کم‌نظیری را در دست اجرا داریم.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) اجرای کنگره ملی شهدا صرفا یک برنامه فرهنگی در استان هرمزگان محسوب نمی‌شود ابراز داشت: یکی از اقدامات ارزشمند اجرای ۱۵۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی، عمرانی در مناطق محروم است که عمدتا شامل پروژ های ساخت منازل برای مددجویان کمیته امداد، ساخت اماکن ورزشی در مناطق محروم، ساخت خانه عالم و مساجد از جمله این پروژه‌ها هستند.

سردار سالاری خاطرنشان کرد:پروژه‌هایی که به حوزه اشتغال در روستا کمک کند و به تثبیت جمعیت روستایی کمک کند در دستور کار قرار دارد.

وی تشریح کرد: به جهت مشکلاتی که در حوزه آب در استان وجود داشت ساخت سدهای آبی، مخازن ذخیره آب و انتقال آب به روستاها از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) اذعان کرد: مراسم ازدواج سه هزار نفر از جوانان هرمزگان که نیاز به توجه بیشتری داشتند در تاریخ ۲۸ آذر ماه رد بندرعباس برگزار خواهد شد.

سردار سالاری گفت:تامین ۱۵۰۰ جهیزیه شامل اقلام اولیه ضروری شروع زندگی از دیگر اقداماتی است که در راستای برگزاری کنگره ملی شهدا انجام خواهد شد.

وی بیان داشت:کاشت بیش از ۱۵ هزار اصله درخت در شهر بندرعباس و سایر شهرهای استان هرمزگان

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با ذکر این نکته که بخش عمده‌ای از یادواره‌های شهیدان در استان هرمزگان برگزار شده است، تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های مختلف قشری و محله‌ای از برنامه‌های سپاه پاسداران است که با تنوع و سرعت بیشتری برگزار خواهد شد.

سردار سالاری اظهار کرد: برای ۱۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان جشن تکلیف گرفته خواهد شد و بسته فرهنگی نیز در این راستا تامین شده است.

وی عنوان کرد: اقدامات ارزشمندی در حوزه دانش‌اموزی تحت عنوان نامه‌ای به شهید در حال انجام است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) ابراز داشت: تدوین کتاب‌های ارزشمند دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های کنگره شهدای استان است.

سردار سالاری خاطرنشان کرد: ساخت مستند و برنامه‌های هنری، شب شعر، سرود و سایر جشنواره‌هایی که به شهیدان استان هرمزگان مرتبط باشد از دیگر برنامه‌های کنگره شهدای هرمزگان است.

وی تشریح کرد: افتتاح نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هایی بود که در دست اقدام بود که افتتاح شد که بیش از ده هزار جلد کتاب منتشر شده است و در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) اذعان کرد: نمایشگاه فرهنگی، هنری و بصیرتی در جوار کنگره شهدای استان در نظر گرفته شده است.

سردار سالاری گفت: بازسازی عملیات رزمی با تمرکز بر جبهه مقاومت در ضلع شرقی کنگره شهدای استان دایر خواهد بود و رشادت‌های رزمندگان به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی بیان داشت:تئاترهای خیابانی با موضوع شهدای استان در سطح شهر و محلات بندرعباس برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان تصریح کرد: کنگره زنان شهید در روز یکم دی‌ماه با حضور خانواده این شهیدان برگزاری خواهد شد.

سردار سالاری اظهار کرد: روز دوم دی‌ماه کنگره شهیدان دانش‌اموز را خواهیم داشت که نقش بسیار مهمی در پیروزی داشتند.

وی عنوان کرد: در روز سوم، کنگره شهدای روحانی و طلبه با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) ابراز داشت: روز پنجم اجلاسیه نهایی کنگره با حضور ۱۵۰۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات