نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد:
آیت الله عالمی گفت: از آنجا که مشترکات بسیاری میان حوزه و دانشگاه وجود دارد، این دو نهاد می‌توانند با همکاری و تعامل یکدیگر در عرصه‌های مختلف جهت پیشبرد اهداف انقلاب اثربخش باشند.
کد خبر: ۹۱۹۹۹۷۴
|
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

آیت الله حسن عالمی نماینده مجلس خبرگان رهبری از استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت: دانشگاه و حوزه مشترکات بسیار زیادی دارند لذا می‌توانند از این مشترکات در جهت تقویت انقلاب سود رسانی کنند و در مسیر انقلاب کمک رسان باشند.


وی به بیان عرصه‌های متنوع تعامل حوزه و دانشگاه پرداخت و افزود: از جمله مواردی که دانشگاه و حوزه می‌توانند همگام و هم جهت عمل کنند مسایل فرهنگی جامعه است. در حقیقت هم دانشگاه مسولیت فرهنگی دارد و هم حوزه لذا این دو نهاد در جهت پیشرفت و تاثیر گذاری در جامعه باید همراه و همگام باشند. به همین دلیل بود که در زمان حیات امام راحل(ره) وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شد والبته مرحوم شهید مفتح در حقیقت فرد شاخص و اصلی این جریان بود و حتی به نوعی می‌توان گفت او شهید همین جریان است زیرا تلاش‌های بسیاری داشت و روحانی‌ای بود که در عرصه دانشگاه فعال بود بنابراین سردار شهیدی است که در خصوص همکاری وحدت حوزه و دانشگاه به شهادت رسید.


نماینده مجلس خبرگان رهبری از استان خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: علاوه بر حوزه مسایل فرهنگی همکاری حوزه و دانشگاه را در سایر عرصه‌ها می‌توان ترسیم کرد از جمله در جهت تبیین مسایل فکری ریشه‌های انقلاب اسلامی و چشم اندازهای انقلاب اسلامی و ... . چرا که عموم فرهیختگان و عموم اهل اندیشه در دانشگاه و حوزه‌ها هستند . البته افرادی که در سایر ادارات مانند آموزش و پرورش و ... هستند نیز به نوعی دانشگاهی به شمار می‌روند. لذا میدان همکاری برای حوزه و دانشگاه جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بسیار فراوان و گسترده است.


آیت الله عالمی در پایان سخنانش عنوان کرد: البته لازم به ذکر است وحدت حوزه و دانشگاه به اندازه‌‌ای که شان جامعه و انقلاب ایجاب می‌کند، محقق نشده است و اگر وحدت در آن عمق تحقق پیدا می‌کرد، آثار و برکات بیشتری را در جامعه شاهد بودیم. بنابراین این موضوع بایستی توسط افرادی که در این دو عرصه صاحب نظر و اهل تصمیم هستند به صورت جدی‌تری بررسی شود و وارد عمل شوند.

ارسال نظرات