رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور در بناب:
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه وحدت توصیه‌ای است که برای تمام شریعت‌ها توصیه شده و باید وحدت را رعایت کنند و تنها راه حل مشکلات و مقابله با توطئه‌های دشمنان وحدت و همکاری در بین تمام اقشار جامعه است، گفت: اگر همه بخواهیم و برای حل مشکلات اساسی کشور دست بر دست هم دهیم قطعا نتایج بسیار مثبتی حاصل می‌شود و از مشکلات عبور خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۱۹۹۹۹۲
|
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام ربانی در جمع دانشجویان و طلاب در مسجد جامع حوزه علمیه بناب، وحدت دانشگاه و حوزه را موجب پیشرفت کشور دانست و گفت: در طول ۴۰ سال انقلاب همین وحدت و همکاری دانشگاهیان و حوزویان موجب شد دستاورد‌های بسیار خوبی برای کشور در عرصه‌های مختلف حاصل شود.

وی افزود: امروز با توجه به افزایش فشار‌های دشمنان خارجی و داخلی به انقلاب و نظام این وحودت و یکپارچگی می‌بایست مستحکم‌تر از هر زمانی شود و دانشجویان و طلاب با نشست‌های صمیمی و همکاری یکدیگر به فکر حل مشکلات کشور باشند.

حجت الاسلام ربانی در سخنانی با تشریح علت و چگونگی وحدت دو نهاد حوزه و دانشگاه گفت: طراح اصلی «وحدت حوزه و دانشگاه» حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران بودند که پس از مشاهده تلاش مستکبران برای حذف دین از دانشگاه و آگاهی نسبت به این‌که امنیت از مسائل اصلی انقلاب و کشور است این طرح را ارائه کردند.

وی با اشاره به رسالت حوزه‌های علمیه افزود: از وظایف اصلی حوزه کسب علوم مربوط به فهم و تبلیغ دین، تحقیق در مسائل دینی و فراگرفتن احکام الهی در همه شئون زندگی، از بین بردن ناسره‌ها و ناخالصی‌ها از احکام دین همچنین رساندن احکام دین در هرجامعه با هر مخاطبی به رسا‌ترین شکل ممکن است.

حجت الاسلام ربانی افزود: دانشگاه‌ها نیز وظیفه بهتر کردن زندگی مردم به وسیله علوم مختلف را بر عهده دارند، از سوی دیگر وظیفه طلاب نمایش نمونه کامل عالم دین به دانشگاهیان است. شهید بهشتی، شهید مفتح و شهید مطهری نمونه بارزی از طلابی هستند که این وظیفه را به خوبی انجام داده‌اند.

وی آبادانی دین و دنیای جامعه را نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: تصحیح جهت‌گیری زندگی جامعه و پاک شدن فکر و روح جامعه از زشتی‌ها و نادرستی‌ها از دیگر نتایج این وحدت است، به عبارت دیگر تکمیل زندگی مردم می‌تواند مصداقی از وحدت در هدف باشد.

حجت الاسلام ربانی با بیان این‌که منظور از وحدت حوزه و دانشگاه تبدیل حوزه به دانشگاه و یا تبدیل دانشگاه به حوزه نیست، گفت: این برداشت غلطی است که به دنبال تخصص‌های دانشگاهی در حوزه و بالعکس باشیم و یا اجرای برنامه‌های حوزه در دانشگاه و یا بالعکس را دنبال کنیم؛ چراکه هریک از این مراکز علمی از روش‌ها و مقاصد خود برخوردار هستند.

وی با تاکید بر اینکه وحدت توصیه‌ای است که برای تمام شریعت‌ها توصیه شده و باید وحدت را رعایت کنند و تنها راه حل مشکلات و مقابله با توطئه‌های دشمنان وحدت و همکاری در بین تمام اقشار جامعه است، گفت: اگر همه بخواهیم و برای حل مشکلات اساسی کشور دست بر دست هم دهیم قطعا نتایج بسیار مثبتی حاصل می‌شود و از مشکلات عبور خواهیم کرد.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های سراسر کشور در پایان با تاکید بر اینکه در سراسر کشور بناب را شهر علم و حوزه می‌شناسند، گفت: این شهرستان دارای پتانسیل‌ها و دانشگاه‌ها و حوزه علمیه بسیار قوی دارد، لذا انتظار داریم از این شهرستان اخبار خوبی در نتیجه همکاری دانشگاهیان و حوزویان شنیده شود.

ارسال نظرات