مراسم بزرگداشت سالگرد عملیات طریق القدس در کرج برگزار می شود

مسئول اجرایی برنامه های شب خاطره هیئت انصار امام (ره) کرج در گفتگو با خبرگزاری بسیج از برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد عملیات طریق القدس در کرج خبر داد.
کد خبر: ۹۲۰۰۱۸۰
|
۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حاج حمید پارسا مسئول اجرایی برنامه های شب خاطره هیئت انصار امام (ره) کرج در گفتگو با خبرگزاری بسیج از برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد عملیات طریق القدس در کرج خبر داد.

وی با اشاره به اینکه اين برنامه به ياد ايثارگري‌هاي رزمندگان اسلام در عمليات طريق‌القدس و پاسداشت خاطره شهيدان اين عمليات غرورآفرين برگزار مي‌شود ، افزود : دوران دفاع مقدس صحنه مردانگی ها، حماسه ها و هویت ایران اسلامی است که تاریخ انقلاب ما با آن شکل گرفته بنابراین باید این دوران طلایی را در همه ابعاد بررسی کرده و رشادت‌ها و شجاعت‌های رزمندگان بیش از پیش برای نسل امروز تبیین شود.

وی تبیین و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت و نگاه محتوایی و عمیق به حوزه ادبیات شفاهی دفاع مقدس را از وظایف مهم نهادهای فرهنگی در این برهه زمانی عنوان کرد و گفت: ناگفته‌های بسیاری از دوران هشت سال دفاع مقدس و گنجینه ارزشمند آن باقی مانده که تبیین صحیح و واقعی آن نسخه شفابخش و نقطه امید برای رفع بسیاری از چالش‌ها و مشکلات کنونی جامعه خواهد بود.

یادگار هشت سال جنگ دفاع مقدس افزود: در این راستا هیئت انصار امام (ره) کرج ، با حضور اقشار مختلف جامعه اقدام به برگزاری شب های خاطره کرده است.

وی با اشاره به برگزاری اولین شب خاطره هیئت انصار الامام (ره) رزمندگان کرج تصریح کرد: اين برنامه به ياد ايثارگري‌هاي رزمندگان اسلام در عمليات طريق‌القدس و پاسداشت خاطره شهيدان اين عمليات غرورآفرين برگزار مي‌شود.

وی همچنین ادامه داد: این آیین رأس ساعت 18:30 روز پنجشنبه (28 آذرماه) سال جاری در هیئت انصار الامام (ره) رزمندگان کرج برگزار می شود.

عملیات طریق‌القدس عملیات تهاجمی نیرو‌های مسلح ایران، در خلال جنگ ایران و عراق بود، که در آذرماه ۱۳۶۰ به‌مدت ۸ روز در مناطق دشت‌آزادگان، بستان و سوسنگرد، در استان خوزستان، انجام شد.

این عملیات بطور مشترک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی نیروی هوایی ارتش، هوانیروز و جهاد سازندگی، علیه مواضع نیرو‌های ارتش عراق طراحی و اجرا گردید.

در این عملیات نیرو‌های ایرانی و بطور مشخص سپاه پاسداران و بسیج، برای نخستین بار از یورش موج انسانی برای نفوذ به صفوف مستحکم نیرو‌های ارتش عراق، استفاده کردند. عملیات طریق‌القدس با پیروزی قاطع نیرو‌های ایرانی همراه بود و با انجام آن ۳۰۰ کیلومتر مربع از خاک ایران آزاد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار