انتقاد امام جمعه رشت از افزایش قیمت برخی کالاها پس از گرانی بنزین

امام جمعه رشت گفت: طبق رصدها برخی بخش‌ها مانند صنف لوازم خانگی و مصالح ساختمانی قیمت‌های خود را افزایش داده‌اند و قیمت اقلامی مانند ماشین لباسشویی و هود در چند ماه اخیر چندین برابر شده است و لازم است تا مسئولان نظارتی گران‌فروشان را جریمه کنند.
کد خبر: ۹۲۰۰۳۶۲
|
۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مصلی امام خمینی(ره) در رشت با اشاره به در پیش بودن میلاد حضرت مسیح(ع) اظهار داشت: عیسی مسیح(ع) پیامبری است که خدا از وی در قرآن یاد می‌کند و آمدن آخرین پیامبر الهی یعنی حضرت محمد(ص) را بشارت داد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان بیان کرد: بیانیه 777 نفر از اعضای جنبش اقتصادی کشور برای رفع مشکلات این حوزه نشان می‌دهد که حوزه و دانشگاه‌ها با چشمانی بیدار مشکلات را رصد می‌کنند و به قوای 3گانه تذکر می‌دهند و اگر این تذکرات نبود کشور دچار بحران‌های شدیدی می‌شد.

 

وی با اشاره به افزایش قیمت بنزین تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین هنوز هم در جامعه التهاب آفرینی می‌کند و مشکلات ناشی از آن به بخش‌های مختلف آسیب می‌زند لذا از مسئولان اتاق بازرگانی و سازمان صمت می‌خواهیم که تا پایان کار این دولت روی بازار نظارت کافی داشته باشند.

 

فلاحتی با بیان اینکه نظارت‌ها نباید فقط روی مواد غذایی باشد گفت: طبق رصدها برخی بخش‌ها مانند صنف لوازم خانگی و مصالح ساختمانی قیمت‌های خود را افزایش داده‌اند و قیمت اقلامی مانند ماشین لباسشویی و هود در چند ماه اخیر چندین برابر شده است و این موضوع برای جوانانی که قصد ازدواج دارند سختی به بار می‌آورد.

 

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان خاطرنشان کرد: مسئولان نظارتی و بازرسان باید گران‌فروشان و متخلفان را جریمه کنند.

 

وی با بیان اینکه از هیئت‌های نظارتی انتخابات توقع داریم که دقت لازم را داشته باشند تصریح کرد: اگر کسی را احراز صلاحیت نکردید آن را به مردم اعلام کنید و به مر قانون پایبند باشید که البته تاکنون نیز هیئت‌های نظارت انتخابات اینگ ونه عمل کردند.

 

امام جمعه رشت عملکرد دقیق هیئت‌های نظارت انتخابات را موجب مصون ماندن جامعه اسلامی از آسیب‌ها دانست و ابراز داشت: هیئت‌های نظارتی و اجرایی بایستی به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با برگزاری انتخابات سالم و تأیید افراد شایسته عمل کنند.

 

فلاحتی به‌ویژگی یک نماینده مجلس اشاره کرد و گفت: نماینده باید باتقوا و خداترس باشد و مردم باید تقوا را ملاک انتخاب خود قرار دهند و توجه داشته باشید که پس از اتمام دوران نمایندگی شخصی ناصالح سیه‌روزی عملکرد او برای حامیانش می‌ماند.

 

وی با تأکید بر اینکه نماینده نباید مسئولان و مدیران را عزل و نصب کند عنوان کرد: متأسفانه این امر موهوم در کشور ما جا افتاده است که برخی نمایندگان استاندار و وزیر را مجبور به عزل و نصب افراد می‌کنند اما مسئولان باید در برابر چنین نمایندگانی مقاومت کنند.

 

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه نماینده باید پیگیر طرح‌های عمرانی حوزه انتخابیه خود باشد افزود: در بسیاری از نقاط گیلان مردم مشکل آب شرب دارند و با تانکر آب مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند.

 

فلاحتی با اشاره به اینکه برخی پل‌های احداث شده در گیلان در جای نامناسبی قرار دارند و این در حالی است که برای آنها میلیاردها تومان هزینه شده است ابراز داشت: نباید پول بیت‌المال را بدون در نظر گرفتن اولویت‌ها هدر دهیم.

 

امام جمعه رشت گفت: 2 مشکل اساسی شهرستان رشت وضعیت نامطلوب رودخانه‌های گوهررود و زرجوب و همچنین وضعیت پسماند سراوان است و نمایندگان و سایر مسئولان گیلان باید برطرف کردن این معضل و ساماندهی رودخانه‌ها و پسماند را در اولویت کاری خود قرار دهند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به جایگاه تنبیه و تشویق در دین مبین اسلام بیان کرد: تشویق و تنبیه هر دو از منظر اسلام برای رشد و تربیت انسان ضروری هستند اما نباید در هیچ‌ کدام افراط شود و داشتن صبر و گذشت از الزامات تنبیه و تشویق است.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه سخت‌گیری بیش از حد مکاتب در گذشته باعث بی‌سواد شدن قشر زیادی از مردم ایران شد افزود: در کشورهای غربی نیز بسیاری از دانشمندان آن زمان به سخت‌گیری در آموزش معتقد بودند که منجر به دوری بسیاری از افراد از کسب علم شد.

 

فلاحتی بیانات امام علی(ع) در مذمت سخت‌گیری در نظام آموزشی را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: ظلم و ستم به افراد در هنگام آموزش باعث می‌شود که آنها نتوانند بعدها در جامعه با ظلم مبارزه کنند و نسبت به مربیان خود تا آخر عمر نگاه منفی خواهند داشت.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار