خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با تأکید بر اینکه انتخاباتی «سالم» و «پرشور» برگزار شود، گفت: احراز نشدن صلاحیت را با رد صلاحیت به یک چشم نبینیم.
کد خبر: ۹۲۰۰۴۲۲
|
۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با تبریک ولادت حضرت عیسی(ع) اظهار کرد: مسلمان ها خیلی مدیون حضرت مریم(س) و حضرت عیسی(ع) هستند و در قرآن و سوره مریم می بینیم چقدر درباره حضرت مریم و حضرت عیسی سخن به میان آمده است.

 

مسیحیان حقیقی به مسلمانان علاقه‌مند هستند

وی ادامه داد: قرآن حضرت مریم و حضرت عیسی را آیه و معجزه خدای متعال معرفی کرده و حضور این دو عزیز در کنار یکدیگر را نیز معجزه سوم معرفی کرده است. حضرت مریم و حضرت عیسی درس های آموزنده بسیاری را برای ما آورده اند که جا دارد محافل جدی برای شناخت عمیق تر آن دو بزرگوار برپا شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: گاهی عزیزان مسیحی برای مسلمان شدن پیش بنده آمده اند و وقتی مطالبی از قرآن را درباره حضرت مریم و حضرت عیسی برای آن ها شرح می دهم، بسیار متعجب می شوند چرا که خود آنها نیز در متون دینی خود این مطالب را ندارند و این مطالب برای مسیحیان بسیار جذاب است.

 

امام جمعه قزوین یادآور شد: خداوند به ما خبر داده است آنها که حقیقتاً مسیحی هستند، به مسلمانان علاقه دارند و در نهایت به آنها و دین اسلام می پیوندند و پس از ظهور امام زمان(عج)، حضرت مسیح پشت سر امام زمان(عج) نماز اقامه می کند و به آن حضرت اقتدا خواهد کرد.

 

وی اضافه کرد: جا دارد وقتی میلاد حضرت مسیح می شود، جشن بگیریم، همان گونه که برای میلاد ائمه(ع) جشن می گیریم زیرا آن حضرت بود که خبر آمدن پیامبر اسلام(ص) را به مردم داد و فرمود پس از من پیامبری می آید که نام او احمد است.

 

آیت‌الله عابدینی در این بخش سخنان خود ضمن تبریک مجدد میلاد حضرت عیسی گفت: از مسیحیان دعوت می کنیم تا آموزه های آن حضرت را ببینند و فقط به انجیل اکتفا نکنند چرا که قرآن، روایات، پیامبر(ص) و ائمه(ع) بسیار از حضرت مسیح سخن گفته اند و اگر مسیحیان آن را بشنوند دلشان روشن شده و معرفتشان نسبت به حضرت مسیح افزایش می یابد.

 

در شرایط عادی به فکر آسیب‌های بلایای طبیعی باشیم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به مناسبت پنجم دی ماه ابراز کرد: روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش آثار بلایای طبیعی از مناسبت های مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت؛ نباید منتظر بمانیم و رودخانه ها را تماشا کنیم تا زمانی که بارش ها شروع شده و سیل به راه افتد و در این زمان تازه خودمان دچار بحران و سردرگمی شویم.

 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: از همین امروز که در شرایط عادی به سر می بریم باید به فکر زمان بحران و آسیب های بلایای طبیعی باشیم. البته مسئولان شهری قزوین از مدت ها پیش بسترهای رودخانه را پاکسازی کرده اند و موانع را از سر راه آب و رود و سیل برداشته اند و به مردم خدمت کرده اند. درباره زلزله هم باید از امروز به فکر بافت های فرسوده باشیم و نباید فضا به سمتی پیش برود که خانه های ناامن ساخته شود و رعایت اصول معماری و استحکام بنا نشود.

 

وی ادامه داد: اگر خدای نکرده روزی زلزله ای رخ دهد باید به تماشای اتفاقات ناگواری که بر سرمان می آید بنشینیم، اقدام هوشمندانه یعنی از همین زمان به دنبال رفع مشکلات باشیم و اصول معماری و ساخت و ساز و استحکامات بنا و ساختمان رعایت شود زیرا پیشگیری مانع از بروز خسارت های کلان به جامعه و مردم می شود.

 

انتخاباتی «سالم» و «پرشور» برگزار شود

آیت الله عابدینی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری گفت: در انتخابات، سلامت انتخابات بسیار مهم است و همه باید همت کنیم که انتخاباتی سالم و پرشور برگزار شود. همچنین مشارکت حداکثری در انتخابات از موارد قابل توجه دیگر است که باید در آن زمینه را برای حضور پرشور و گسترده مردم فراهم کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: موضوع دیگر درباره انتخابات، وجود فضای امن است دشمنان ما در داخل و خارج کشور به دنبال ایجاد اغتشاش و ناامنی در کشور هستند، همت همه ما باید این باشد که آرامش در جامعه حاکم شود تا انتخابات به نحو احسن برگزار شود.

 

برخی با حیله و نیرنگ می‌خواهند نماینده مردم شوند

وی یادآور شد: گاهی در دوره های مختلف انتخابات شاهدیم که افرادی با به کار بردن انواع حیله و نیرنگ ها به دنبال حضور در مجلس به عنوان نماینده مردم هستند که این موضوع از کم کردن سن شناسنامه ای آن افراد در ثبت احوال شروع می شود تا حیله های گوناگون دیگر تا اثبات کنند که ما شایستگی نمایندگی مجلس را داریم اما در نهایت رد صلاحیت می شوند. اما دوباره برای دوره بعد ورود پیدا می کنند. همچنین وقتی خودشان رد صلاحیت می شوند انسان های بی ریشه ای که بی چون و چرا فرمانبردار آنها هستند را برای نمایندگی اجیر می کنند تا در مجلس نظرات آنها را دنبال کنند.

 

این خطیب نمازجمعه ادامه داد: این افراد قدرت طلب و دنیاطلب که از ورود به مجلس جامانده اند زمانی که می خواهند سر موضوعی با وزیری چانه زنی کنند می گویند ما فلان تعداد نماینده از طرف خودمان در مجلس داریم. سخن من این است که اگر کسی خودش صلاحیت برای حضور در انتخابات را نداشت و رد صلاحیت شد عمله‌ و اَکره‌ی او باید به طریق اولی رد صلاحیت شوند.

 

احراز نشدن صلاحیت را با رد صلاحیت به یک چشم نبینیم

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: بخاطر رعایت حقوق کسانی که کاندیدا می شوند اما رد صلاحیت نمی شوند بلکه صلاحیتشان محرز نمی شود، باید بگویم که نباید همه را به یک چشم نگاه کنیم چرا که آنها صلاحیتشان رد نشده است.

 

وی ادامه داد: حرف ما راجع به آنهایی است که با فتنه گران بودند و همچنان نیز هستند، آنهایی که مردم در طول تاریخ زندگی شان جز ظلم و قانون شکنی از آنها ندیدند، آنهایی که تمام همتشان ثروت اندوزی و دنیاطلبی است، اما ممکن است کسی ثبت نام کرده باشد و در مدت کوتاه صلاحیتش معلوم نشود و چنین شخصی با آنهایی که بخاطر مفاسدشان رد می شوند، متفاوت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با بیان اینکه مقاومت اسلامی به خوبی کار خود را پیش می برد، تشریح کرد: حساسیت های بسیار عجولانه ای که مستکبران در مقابل مقاومت اسلامی در لبنان و عراق نشان می دهند، گویای همین مطلب است که کارها به خوبی پیش می رود و اگر مقاومت موفق نبود ما این واکنش سریع را از آمریکایی ها و سعودی ها نمی دیدیم.

 

امام جمعه قزوین افزود: اقدامات مستکبران علیه مقاومت اسلامی مانند گردبادی است که پایان می پذیرد اما آن چیزی که ثابت و استوار است، مردمی هستند که مؤمن، مسلمان و مقاوم بوده و حامی مقاومت و مخالف مستکبران هستند و در نهایت مقاومت اسلام بساط ظلم و جور را بر می چیند.

 

وی گفت: واکنش دشمنان در مقابل جبهه مقاومت نه تنها ما را نگران نمی کند، بلکه ما را در باورهایمان پابرجاتر و محکم تر می کند و ان‌شاءالله این روند هر روز با قدرت بیشتر ادامه خواهد یافت.

 

آیت الله عابدینی اذعان کرد: کشور انگلیس شیطان پیر و روباه مکار است و هرچه به تاریخ نگاه می کنیم جنایت و حیله و نیرنگ و کودتا و حمایت از ظالمان و نابودی حق مظلومان را در کارنامه خود دارد و با این ویژگی ها امروز علی رغم همه تحلیل هایی که صورت می گرفت جانسون پیروز نخواهد شد اما وی نخست وزیر این کشور شده است.

 

امام جمعه قزوین افزود: حال که جانسون با رای قاطع به پیروزی رسیده چه اتفاقی رخ داده است؟ من واقعا معتقدم همان بلایی که میخائیل گورباچف سر اتحاد جماهیر شوروی آورد جانسون هم با اتحاد اروپا همین گونه معامله خواهد کرد. یعنی اتحادیه اروپا از هم خواهد پاشید و همین بلا را هم ترامپ بر سر ایالت متحده امریکا خواهد آورد.

 

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب که همواره می فرمایند استکبار جهانی درحال نابودی است و امریکا را رو به افول می دانند، نیز پیش بینی شرایط امروز اروپا و امریکا را داشته اند. کشور شوروی زمانی که احتمال فروپاشی این کشور وجود نداشت و هیچ کودتا و مشکلی هم در آن نبود اما به طور ناگهانی بساطش ازهم پاشید.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اروپا و امریکا هم باید در انتظار چنین حادثه ای باشند و حادثه آفرینان اروپا و امریکا چهره های مشکوک و نامعقول و عجول و نامتعارفی مثل جانسون و ترامپ هستند که قهرمانان فروپاشی اروپا و امریکا خواهند شد.

 

این خطیب نمازجمعه ابراز کرد: از حضور عزیزان گرانقدر و زحمتکش راهداری و حمل و نقل و رانندگان گرامی در نمازجمعه تقدیر و تشکر می کنیم و امیدواریم در این شرایط خاص دولت کریمه مراقب حال همه اقشار باشد. حوزه حمل و نقل سنگین، بار سنگینی را برعهده دارد و تمام عمر عزیزان در بیابان ها می گذرد بنابراین باید نسبت به شرایط شغلی این عزیزان با ملاطفت برخورد شود.

 

وی افزود: امروز اقشار مختلف مردم در برابر گرانی ها و نداشتن یک شغل و درآمد یا درآمدهایی که برای تامین یک زندگی کفایت نمی کند گرفتاری دارند و از دولت انتظار می رود که به حال معیشت مردم بیشتر بیاندیشد و به مخصوص در ایام انتخابات حواس آنها به جز رسیدگی به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم به چیز دیگری نباشد.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: در هفته ای که گذشت مادر سردار گرامی حاج آقا مهجور که مادر شهید و مادربزرگ شهید بود به رحمت خدا رفت و پدر دو شهید گرانقدر نیز به نام شهیدان گوینده به رحمت خدا رفت که یکی از شهدای این خانواده در دوران بعث صدام دستگیر و در زندان ها به شهادت رسید و اثری از پیکرش نیست و شهید دیگر این خانواده نیز در جبهه های جنگ به شهادت رسید.

 

آیت الله عابدینی در پایان بیان کرد: همچنین طی هفته گذشته خواهر شهیدان اللهیاری نیز به رحمت خدا رفت که برای همه درگذشتگان و به خصوص این عزیزان طلب مغفرت می کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها