مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از احداث بزرگراه‌های جدید در استان گیلان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۰۰۶۰۴
|
۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت, ماکان پدرام صبح امروز در جمع خبرنگاران روند اجرای پروژه آزادراه قزوین به رشت به طول 8 کیلومتر را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در قسمت منجیل - رودبار با توجه به گلوگاه‌هایی که در مسیر راه وجود داشت کار ساخت بزرگراه آن آغاز شد که روند اجرایی آن نیز هم‌اینک خوب بوده و رضایت‌بخش است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه طبق نقشه جغرافیایی گیلان و گستردگی پهنه آن در خط شرق به غرب پروژه‌های خاصی باید برای بهبود مسیرهای جاده‌ای استان تعریف شود گفت: ایجاد بزرگراه چند خطه در مسیر شرق و غرب گیلان یکی از اقداماتی است که در دستور اداره کل راه و شهرسازی گیلان قرار گرفته و برای آن برنامه‌ریزی شده است. 

وی از تکمیل بخش اعظمی از بزرگراه شرق استان گیلان خبر داد و ضمن تأکید بر رفع سریع‌تر نقاط گلوگاهی این پروژه در برخی از شهرستان‌‌ها ابراز داشت: میدان گیل لاهیجان یکی از این نقاط گلوگاهی مهم به شمار می‌آید که جهت اصلاح وضعیتش قصد داریم به جای دوربرگردان فعلی برای آن‌ یک تقاطع غیر هم‌سطح احداث کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تکمیل بخش اعظمی از پروژه کنارگذر لنگرود در سال گذشته و اجرای مابقی این طرح به طول بیش از 2 کیلومتر را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در راستای اتصال شرق گیلان به غرب آن اجرای پروژه‌های بزرگراهی در مناطق غربی استان نیز توسط این دستگاه با جدیدت دنبال می‌شود.

پدرام انجام پروژه راهسازی در دو مسیر سراوان به سمت فومن و فومن به سمت پونل و برنامه‌ریزی برای کاهش بار ترافیکی محور آستارا به سمت حیران را از اولویت‌های راه و شهرسازی گیلان خواند و گفت: پروژه سراوان به سمت پونل به صورت ایجاد بزرگراه تعریف شده است و امیدواریم به کاهش بار ترافیکی منطقه کمک کند.

وی تکمیل مطالعات مقدماتی پروژه راهسازی آستارا - گردنه حیران را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در راستای استفاده بهینه از امکانات موجود و با توجه به کمبود اعتبارات مالی که وجود دارد قرار است برای زیرسازی پروژه بارانداز راه آهن آستارا - آستارا از مصالح طرح‌های راهسازی در حال اجرای این منطقه استفاده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه مجموعه اعتبارات ملی اختصاصی به این دستگاه در سال 98 به نسبت سال گذشته افزایش پیدا کرده است افزود: با توجه به تغییراتی که امسال در وزارت راه و شهرسازی شاهد آن بودیم اجرای پروژه‌های راهسازی در روستاهای کشور به مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای محول شد.

پدرام نحوه اجرای پروژه راهسازی منطقه امامزاده هاشم - خمام - آقا سید شریف که بار ترافیکی آن نسبتاً بالا است را تشریح کرد و بیان داشت: این طرح در سالیان گذشته به صورت پروژه 6 خطه بزرگراهی تعریف شده و در حال حاضر نیز با توجه به تمهیدات به عمل آمده مطالعات فاز یک و فاز دوم آن به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات