یکی از مسئولان سپاه میانه با اشاره به اینکه بسیاری از مردم، مطالب درج شده در فضای مجازی را بدون هیچگونه تجزیه و تحلیلی به راحتی مورد پذیرش قرار می دهند، هشدار داد: سستی ما در حاکمیت بر فضای مجازی موجب قوت حاکمیت دشمن بر این فضا و تحمیل افکار و محتوای مورد دلخواه اش بر جامعه خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۰۰۶۵۴
|
۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، کاشف الدین بیضایی در کارگاه مصون سازی فرهنگی با بیان آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی گفت: رها سازی کنترل نشده فرزندان در این فضای آلوده، بسیار خطرناک و ضایعه آن غیرقابل جبران است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم، مطالب درج شده در فضای مجازی را بدون هیچگونه تجزیه و تحلیلی به راحتی مورد پذیرش قرار می دهند، هشدار داد: سستی ما در حاکمیت بر فضای مجازی موجب قوت حاکمیت دشمن بر این فضا و تحمیل افکار و محتوای مورد دلخواه اش بر جامعه خواهد شد.

بیضائی از بین رفتن حیا و عفت، ریختن قبح گناه و ارتباط آسان نامحرمان، سست شدن ارتباطات خانوادگی و کاهش صله رحم، فروپاشی خانواده ها و افزایش آمار طلاق، کاهش جمعیت در دراز مدت و هدررفت وقت و انرژی را از مهمترین آسیب های فضای مجازی برشمرد و افزود: امنیت در این فضا کاهش و امکان سرقت اطلاعات افزایش می یابد و دشمن به راحتی از این فضا برای ایجاد اغتشاش و ناآرامی در جامعه بهره می گیرد.

وی فراهم شدن زمینه ورود به سایت های مخرب، نامشروع و مستهجن و بروز آسیب های جسمی و روانی در فرد و خانواده را از دیگر آسیب های این فضا عنوان کرد و افزود: کودکان در این فضای ناامن به بلوغ زودرس دچار می شوند و اگر نتوانیم استفاده آنان از فضای مجازی را کنترل کنیم، با آسیب های بسیار جدی و خطرناکی روبرو خواهند شد.

بیضائی تسلط اطلاعاتی بر کشورها، وابسته سازی کشورها به اینترنت و تسلط فرهنگی بر جامعه هدف را از مهمترین اهداف گردانندگان این فضای مجازی عنوان کرد و اظهار داشت: برای مقابله با این تهدیدات بایستی علاوه بر بروز شدن و کسب سواد رسانه ای، در بالا بردن فرهنگ عمومی جامعه با ارائه آموزش های لازم بکوشیم و با نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی، تهذیب نفس و جدی گرفتن آسیب ها، در محتوا سازی دینی و اسلامی و تاثیرگذاری بر این فضا با بهره گیری از تشکل های حزب اللهی بخصوص ظرفیت دانش آموزان متعهد، کوشا باشیم.

   گردهمایی مصون سازی فرهنگی با هدف تبیین راهکارهای بهره گیری صحیح از فضای مجازی و راه های مواجهه و مقابله با تهدیدات آن، با شرکت کارکنان رسمی و وظیفه در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات