مهرابی عضو شورای شعر بسیج هنرمندان در گفتگو با «بسیج»:
مهرابی گفت: دو کتاب شعر «در امتداد فجر» و «زنان فصل بیداری» ماحصل جشنواره شعر ملی در امتداد فجر می‌باشند که در مراسم اختتامیه این جشنواره رونمایی شدند.
کد خبر: ۹۲۰۰۸۵۸
|
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

عالیه مهرابی عضو شورای شعر بسیج هنرمندان و داور جشنواره شعر ملی در امتداد فجر در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت: جشنواره شعر ملی در امتداد فجر با موضوعاتی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب بر اساس سیاست گزاری شعر بسیج برگزار شد.
وی به بیان موضوعات شعر جشنواره شعرملی در امتداد فجر اشاره کرد و افزود: سبک زندگی، عدالت اجتماعی، استکبار ستیزی، معنویت، عاشورا و طلیعه ظهور، جامعه سازی خودسازی و تمدن سازی از موضوعات این جشنواره در قالب‌های شعر طنز، کوئک و نوجوان و شعر کلاسیک و همچنین بخش ویژه با گویش‌های مازنی، گیلکی، بلوچی، عربی، کردی و لری بود.
عضو شورای شعر بسیج هنرمندان و داور جشنواره شعر ملی در امتداد فجر در ادامه اظهار کرد: 5100 اثر با موضوعات ارائه شده به دبیرخانه ارسال شد و در اختیار داوران جشنواره مصطفی محدثی خراسانی، رضا اسراییلی و عالیه مهرابی و به دبیری حسین اسرافیلی از پیشکسوتان شعر انقلابی قرار گرفت. در شعر گویشی ما شاهد 10 شاعر از سراسر کشور در یزد بودیم. در سایر بخش‌ها 20 اثر برگزیده انتخاب شدند که در مجموع 32 اثر در طی مراسمی در یزد تقدیر و تجلیل شدند.
مهرابی به بیان دستاورد جشنواره شعر ملی در امتداد فجر پرداخت و خاطر نشان کرد:ماحصل این جشنواره چاپ دو کتاب تحت عناوین «در امتداد فجر»و «زنان فصل بیداری» می‌باشد.

لازم به ذکر است که برای اولین بار مجموعه سروده‌های شاعر زن جمع آوری شد و با نام زنان فصل بیداری رونمایی شد. به زودی کتاب مجموعه آثار برگزیده چاپ و منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است بسیاری از آثار ارسال شده ظرفیت تبدیل به سرود، ترانه و نماهنگ را دارند.
وی در پایان سخنانش عنوان کرد: : بعد از مراسم باشکوه اختتامیه، درخواست‌‌های بسیاری به منظور برگزاری این جشنواره به صورت دوسالانه یا سالانه در استان یزد در راستای ارزش‌ها و آرمان‌ی انقلاب مطرح شد و ان شاءالله که این امرمحقق خواهد شد.

 

ارسال نظرات