یادواره شهدای حفاظت هواپیمایی و شهدای منسوب به کارکنان مجموعه فرودگاه سردار جنگل رشت برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۰۰۹۱۹
|
۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، یادواره شهدای حفاظت هواپیمایی و همچنین شهدای منسوب به کارکنان مجموعه فرودگاه سردار جنگل رشت صبح امروز با حضور «سردار گرجی‌زاده» و جمعی دیگر از مسئولان سپاه استان گیلان در رشت برگزار شد.

فرمانده سابق سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) در این یادواره، شهدا را زنده و ناظر بر اعمال همه دانست و اظهار داشت: شهدا تنها متعلق به جغرافیای کشور ما نیستند بلکه در همه‌جا مطرح هستند و می‌درخشند.

سردار علی‌اصغر گرجی‌زاده با بیان اینکه ما به حضور در جلسات متعلق به شهدا نیاز داریم گفت: شهدا نزد پروردگار خود روزی می‌خورند و به ما نیاز ندارند اما ما به آنها محتاج هستیم زیرا انسان بایستی همواره دنبال الگوهایی باشد که زمین نخورد و موفق شود.

وی با اشاره به اینکه هر ملتی اسطوره‌ای دارد خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات هر جامعه‌ای فراموش کردن اسطوره‌هاست یعنی فراموش کنیم که دوران سیاه پهلوی توسط مجاهدت چه کسانی نابود شد لذا بایستی برای جلوگیری از این اتفاق از حضور در این جلسات استقبال کنیم.

رئیس سابق ستاد سپاه ششم نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز داشت: نهایت توان انسان این است که جان شیرین خود را فدای ارزش‌ها کند و ما شرافت، عزت و ناموس خود را همواره مدیون خون شهدا هستیم.

وی با اشاره به مظلومیت رزمندگان انقلاب و امکانات کم کشور در زمان جنگ بیان کرد: صدام چند هزار کیلومتر مربع از کشور را در چند روز گرفت و کشور سلاح ساده‌ای مثل آر پی جی 7 هم نداشت اما شهدا ما را به عزت رساندند و توانستیم مناطق محاصره شده را پس بگیریم.

سردار گرجی‌زاده با بیان اینکه آزادی خرمشهر و موفقیت در جنگ با کمک آمریکا و سایر کشورها نبود بلکه مدیون خون شهدا هستیم عنوان داشت: رزمندگان و نخبگان جنگی با الگو قرار دادن شهدا یاد گرفتند که باید با توکل به خدا مقابل دشمن بایستند.

فرمانده سابق سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی توسط خبیث‌ترین دشمنان کشور کشته و شهید شد گفت: همه مشکلات کشور ناشی از مدیریت ضعیفی است که منطبق با روش و منش شهدا نیست لذا بایستی با برگزاری یادواره شهدا سیره آنها را به یاد آوریم.

وی ضمن اشاره به خلوص نیت شهدای مدافع حرم و بزرگی و صبر و استقامت پدران و مادران آنها عنوان کرد: ما به شهدا بدهکار هستیم و هیچ طلبی از آنها نداریم و اگر هزار بار هم برای آنها یادواره بگیریم نمی‌توانیم از زیر دِین آنها خارج شویم.

سردار گرجی‌زاده به کار بزرگ شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: اثر کار شهدا تنها در کشور ما قابل مشاهده نیست بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه مانند لبنان و سوریه نیز تأثیرگذار بودند و افتخارآفرینی کردند.

وی با بیان اینکه بسیاری از رزمندگان کشورهای سوریه و لبنان از شهدای مدافع حرم ایران الگوبرداری می‌کردند افزود: غیرت و شجاعت رزمندگان ایران اسلامی بی‌نظیر است و به اذعان فرماندهان لبنانی اگر رزمندگان کشورهای منطقه همانند ایرانی‌ها دلیر و غیرتمند بودند رژیم صهیونیستی نابود می‌شد.

فرمانده سابق سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) با تأکید بر اینکه دشمنان از شهدا ترس دارند بیان کرد: عده‌ای از روی نادانی قصد داشتند اسم شهدا را از کوچه و خیابان‌ها به بهانه اینکه کار دست پیمانکاران خصوصی است حذف کنند زیرا نمی‌دانند که عزت کشور مدیون این افراد است.

سردار گرجی‌زاده با بیان اینکه شهدا مظهر نرمش، آرامش، گذشت و مهربانی هستند تصریح کرد: اگر می‌خواستیم به شیوه‌ای غیر از عطوفت و گذشت رفتار کنیم شرایط ما در دنیا  به شکل دیگری بود اما شیوه شهدا اینطور نیست.

فرمانده سابق سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) با اشاره به اینکه ما به خانواده شهدا بدهکار هستیم بیان کرد: خانواده شهدا بهترین و عزیزترین دارایی خود را فدای انقلاب کردند و حق دارند از ما طلبکار باشند زیرا هنوز چشم به راه بازگشت فرزندان خود هستند و ما نیز از آنها درخواست دعای عاقبت به‌خیری داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات