عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که طرح شهرداری تهران برای ساخت مسکن ۳۰ متری تبعات بسیاری برای مردم دارد،گفت: شهرداری به جای حل مسئله به دنبال پاک کردن صورت مسئله است.
کد خبر: ۹۲۰۱۱۲۹
|
۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران و معماری ، مجید کیانپور با بیان این‌که برنامه‌ریزی شهرداری تهران و وزارت راه برای تولید مسکن 30 متری در تهران بنیه و عقبه کارشناسی ندارد، اظهار کرد: اجرای این پروژه تبعات بسیاری را برای مردم به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد:‌ مسئولان شهرداری تهران هدف از تولید مسکن 30 متری را تأمین مسکن برای زوج های جوان اعلام کرده، اما قطعا هیچ زوجی قادر نخواهد بود که در چنین مسکنی زندگی کند.

وی با تاکید بر این‌که شهرداری تهران به جای مسکن سازی به دنبال خوابگاه سازی است، یعنی آنکه به جای حل مسئله، به دنبال پاک کردن صورت مسئله است، افزود:‌ برنامه شهرداری تهران برای تولید مسکن 30 متری مغایر با سیاست‌های کلی تولید مسکن است، همچنین این مسئله سیاست های کلی افزایش جمعیت را به زیر سئوال می برد، چون هیچ جوانی حاضر نیست پس از ازدواج در این مساکن ساکن شده و صاحب فرزند شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که اولویت وزارت راه و شهرسازی باید تولید مسکن 50 تا 80 متری باشد به خانه ملت گفت:‌ شهرداری تهران و وزارت راه شهرسازی باید برای رفع مشکل کمبود مسکن در تهران باید ساخت مسکن استیجاری، تولید انبوه مسکن در شهرهای اقماری و بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده را در دستور کار قرار دهند.

ارسال نظرات