یاداشت روز:

با مصرف کالای ایرانی جیبی خالی نمی شود بلکه از جیبی به جیب دیگر می رود

رونق تولید جهادی برای شکوفایی ایران و جرقه ای برای روشن کردن چراغ توسعه است.
کد خبر: ۹۲۰۱۲۷۱
|
۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، صادق شهرکی، در یاداشتی نوشت:

با مصرف کالای ایرانی جیبی خالی نمی‌شود بلکه از جیبی به جیب دیگر می‌رود.

با خرید کالای ایرانی می‌توان لبخند تولید کرد می‌توان روی پای خود ایستاد و می‌توان سفره کوچک خیلی‌ها را بزرگ کرد به اندازه وسعت یک خانواده به اندازه وسعت یک ایران.

رونق تولید جهادی است برای شکوفایی ایران و جرقه‌ای است برای روشن کردن چراغ توسعه.

اما چرا ما ایرانی‌ها با همه چیز ساده برخورد میکنیم چه عادت بدی است که ما ایرانی‌ها داریم.

چه ساده پولی را که در این کشور به دست می‌آوریم میریزیم در جیب کارگر خارجی.

چه ساده به کارگر داخل که دارد زحمت می‌کشد و جنس تولید می‌کند بی اعتنائی می‌کنیم.

چه ساده می‌رویم سراغ کارگر خارجی
چه عادت بدی...!

اصلا احتیاجی ندارد متخصص اقتصاد باشیم تا بفهمیم ورشکستگی یک کارخانه متوقف در خود کارخانه نمی‌ماند.

وقتی پای درد دل کارگران بیکار شده و تولیدکنندگان ورشکسته بنشینیم تازه می‌فهمیم بی اعتنایی «ما» مصرف کنندگان به تولیدات داخلی چه ضربه‌های مهلکی به بدنه جامعه زده.

چطور می‌توان ایرانی بود و اینگونه خیانت کرد؟ عشق ورزیدن به ایران با ادای احترام به تخت جمشید و پاسارگاد و … محقق نمی‌شود این‌ها تظاهر است به عشق ورزیدن به سرزمین وقتی که اجنبی پرست هستیم وقتی خود را ذوب در ولایت می‌دانیم عمل کردن به منویات رهبرمان ولایت مدارمان می‌کند نه تظاهر به آن.

فاصله مدیریت موشکی و پوشکی خود ما هستیم اینکه موشک بسازیم، ولی مشکل پوشک داشته باشیم نشان از مدیریت ضعیف و ناکارآمد است.‌ای کاش همانقدر که مدیران اقتصادی دشمن در دشمنی اقتصادی شان جدی و برنامه ریز هستند مدیران اقتصادی ماهم دقیق، پرکار و حساب شده عمل کنند چشم به داخل داشته باشند و جلسات اقتصاد مقاومتی را با سخنرانی و گفتمان درمانی تلف نکنند بی دلیل نیست که مردم معتقدند کاری که امروز مدیریت ضعیف با اقتصاد کشور می‌کند تحریم‌ها نمی‌کند.

اصلا معنی اصلی تحریم همین است که در چشم استکبار موشک و غذا و لباس فرق زیادی با هم ندارند و همانطوری که کشور‌ها را از فروش سلاح منع میکند، از فروش قطعات معمولی نیز منع می‌کند تا جلوی تولیدات ما را بگیرد.

جنگ، جنگ اقتصادی است و دشمن از هیچ تلاشی برای پیروزی دریغ نمی‌کند و لحظه‌ای پا پس نمی‌کشد دشمنی که برای نابودی انقلاب روزشمار گذاشته بود بعد شد هفته شمار بعد شد ماه شمار، سال شمار، دهه شمار و حالا صده شمار.

هر ایرانی می‌تواند سردار مبارزه با تحریم در جبهه جنگ اقتصادی باشد زندگی اش بر کاکل تلاشش بگردد و دست نیاز به سوی کس دیگری دراز نکند.

همه ما مامور حمایت از کار به امر رهبریم مامور به سرمایه گذاری و رشد صنعت بعد از موفقیت در امر جهادی اینبار سرباز وظیفه تولید کشوریم.

تقدیم به کسانی که می‌دانند و می‌گویند ایرانی می‌تواند.

یادداشت روز: صادق شهرکی
ارسال نظرات
آخرین اخبار