خبرهای داغ:
بیانیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی پیرامون کلیات بودجه 99:
تصویب بودجه 99 نتایجی از قبیل افزایش تورم و فشار مضاعف اقتصادی به مردم ( مخصوصا قشر ضعیف و کم درآمد جامعه ) را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۲۰۱۵۹۵
|
۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، بسیج دانشجویی استان پیرامون کلیات بودجه 99 بیانیه صادر کرد. متن بیانیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی به شرح ذیل می باشد:

سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد و با احترام؛ احتراما به عرض می رساند همان گونه که مستحضرید در لایحه بودجه سال 99 که به مجلس ارائه داده شده است ؛ اشکالات و ایرادات اساسی و فراوانی وجود دارد که به اختصار در ذیل به پاره ای از این موارد اشاره شده است:


1-تعیین غیرواقعی و موهومی فروش نفت که هیچ انطباقی با واقعیات روز ندارد( فرض بر فروش یک و نیم میلیون بشکه در روز که در حال حاضر دولت موفق به فروش تنها سیصد هزار بشکه در روز است.) و احتمال کسری بودجه بسیار شدید به علت عدم تحقق درآمد های نفتی و فروش املاک دور از ذهن نمی باشد.


2-کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفتی، برداشت مجدد از صندوق توسعه ملی و از کار افتادن این صندوق


3-فروش پنجاه هزار میلیارد تومان از اموال و املاک دولت که زمینه ساز افزایش فساد و تکرار وقایعی مانند هفت تپه و هپکو خواهد شد.


4-افزایش هزینه های غیر ضروری دولت و شرکت های دولتی


5-عدم توجه به افزایش درآمدهای مالیاتی و حذف معافیت های بی مورد و ایجاد منابع جدید مالیاتی ( همچون مالیات بر عایدی سرمایه ، CGT مالیات بر مساکن خالی ، مالیات بر خودروی مازاد ، مالیات از پزشکان و ....)


6-احتمال بسیار بالای مقروض شدن دولت از بانک مرکزی (خلق نقدینگی ) و به تبع آن افزایش شدید تورم


لذا نظر به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اصلاح ساختار بودجه کشور، این لایحه نه تنها با فرمایشات معظم له هم خوانی نداشته است ؛ بلکه میتوان گفت همراه با تعارض شدیدی می باشد .


و در آخر میتوان گفت تصویب این بودجه نتایجی از قبیل افزایش تورم و فشار مضاعف اقتصادی به مردم ( مخصوصا قشر ضعیف و کم درآمد جامعه ) را در پی خواهد داشت.
بنابراین از شما انتظار می رود نسبت به رد و یا اصلاح ساختاری این لایحه اقدامات لازم و مناسب را مبذول فرمایید.

با احترام
قرارگاه شهید احمدی روشن استان خراسان جنوبی
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها