خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: ۶۵ رشته فنی در استان وجود دارد که می توان با انعقاد تفاهم نامه با بسیج سازندگی با استفاده از ظرفیتهای استان و با کمک گروه های جهادی در راستای اهداف این مجموعه و محرومیت زدایی گام برداریم.
کد خبر: ۹۲۰۱۷۲۸
|
۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمود نخعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان صبح امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه سازمان بسیج سازندگی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با هدف مهارت آموزی و ایجاد گروه‌های تخصصی و تقویت فرهنگ جهادی و خدمت رسانی، اظهار داشت: از سال ۹۰ دانشکدهای فنی و حرفه ای سراسر کشور با مصوبه مجلس زیر نظر وزارت علوم قرار گرفت.

وی عنوان کرد: ۱۷۳ مرکز آموزشی فنی و حرفه ای در سراسر کشور وجود دارد که در سال گذشته با نظر هیئت مدیره دانشگاه فنی و حرفه ای تصمیم بر این شد تا به ازای هر استان یک دانشگاه فنی و حرفه ای تشکیل شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ هزار دانشجو در ۱۷۳ مرکز فنی و حرفه ای مشغول تحصیل هستند گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه نسل سوم است که تنها صرف دادن مدرک عمل نمی کند و سیاست دانشگاه آموزش نیرو و تحویل تکنسین ماهر به جامعه است.

نخعی با بیان اینکه ۷۵ درصد دانشجویان در مقطع کاردانی و کارشناسی در این دانشگاه در حال تحصیل اند افزود: امسال ۳هزار دانشجو در ۶ مرکز بیرجند، فردوس، طبس و قاین تحصیل می کنند که شهرستان نهبندان امسال به مجموع دانشگاه فنی و حرفه ای استان اضافه شده است و از مهر ماه سال آینده در واحد پسران دانشجو می پذیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه فنی ابن حسام ۴۲ کارگاه در زمینه آزمایشگاه، برق، ساختمان، مکانیک خودرو، طراحی دوخت، فرش گرافیک، تعمیر آسانسور و پله برقی فعالیت دارد که تعمیر آسانسور برای اولین بار در دانشکده فنی ابن حسام بیرجند راه اندازی شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه رشته ها و آموزشهای دانشگاه فنی و حرفه ای بر اساس نیاز جامعه است اظهار داشت: در حال حاضر  در استان ۱۷ کد رشته در مقطع کارشناسی و ۴۸ کد رشته در مقطع کاردانی فعال هستند و دانشجو می پذیرد.

وی بیان داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای با توجه به وضعیت اشتغال  دانشجو پذیرش می کند که با این امر خلأ بیکاری را پر می کند و فارغ التحصیلان این دانشگاه در برخی رشته ها صد در صد و در برخی رشته ها تا ۷۰ درصد وارد بازار کار می شوند و نیازی به استخدام دولتی ندارند.

نخعی خاطرنشان کرد: برخلاف سایر دانشگاه ها در خصوص پذیرش دانشجو دغدغه نداریم و مدرکی که به دانشجویان داده می شود کاملاً دولتی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای ظرفیت بالایی برای همکاری و انعقاد تفاهم نامه با نهادها و سازمانها دارد گفت: با شرکت زغال سنگ قراردادی بستیم  و در حال حاضر تعامل خوبی برای آموزش فراگیران با افغانستان داریم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان افزود: ۶۵ رشته فنی در استان وجود دارد که می توان با انعقاد تفاهم نامه با بسیج سازندگی با استفاده از ظرفیتهای استان و با کمک گروه های جهادی در راستای اهداف این مجموعه و محرومیت زدایی گام برداریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها