خبرهای داغ:
جمالی پور گفت: امروز گسترش تکنولوژی و عدم فرهنگ درست استفاده از آن آسیب های جدی را به پیکره جامعه وارد کرده است.
کد خبر: ۹۲۰۱۷۵۷
|
۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سومین همایش حمل و نقل پاک با حضور هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین و مدیران و مسوولان دستگاه ها و نهادهای استان در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین در این همایش بیان کرد: یکی از مشکلات کشورهای در حال توسعه، آلودگی هواست. اگر زمانی فکر می کردیم که تکنولوژی خوشبختی می آورد، امروز به این نتیجه رسیدیم که در صورت عدم استفاده درست، تکنولوژی موجب ایجاد مشکلات اساسی در جامعه می شود و امروز گسترش تکنولوژی و عدم فرهنگ درست استفاده از آن آسیب های جدی را به پیکره جامعه وارد کرده است.

وی گفت: ما به عنوان استفاده کنندگان تکنولوژی باید نگاهمان را به آن تغییر داده و از آن در جهت رفاه جامعه و حفظ سلامت خود استفاده کنیم.

استاندار قزوین اظهار کرد: امروز به دلیل استفاده نادرست از خودرو با مشکلاتی همچون تعطیلی یک هفته ای شهرها مواجه می شویم که به اقتصاد کشور آسیب می رساند و لذا یکی از ملزومات مهم دانش در مورد چگونگی استفاده از تکنولوژی است.

جمالی پور عنوان کرد: بسیاری از کشورهای مبدا تکنولوژی، در رابطه با استفاده از آن فرهنگ سازی کرده و از تکنولوژی سبز استفاده می کنند. متاسفانه تکنولوژی سبز که در بسیاری از کشورها وجود دارد در ایران وجود ندارد لذا به عزم جدی در رابطه با استفاده از فرهنگ تکنولوژی نیازمندیم.

وی افزود: چه لزومی دارد که این تعداد خودور در شهر قزوین وجود داشته باشد و حتی برای کارهای جزیی و رفت و آمد به محل کار از خودرو استفاده می شود. کل شهر قزوین به اندازه یک محله تهران نیست اما ترافیک در این شهر بسیار بالاست و این نشان می دهد ما با فرهنگ مناسب استفاده از تکنولوژی های مفید برای بشر فاصله داریم.

استاندار قزوین اضافه کرد: افراط و تفریط در هرکاری می تواند آسیب زا باشد. باید از ارزش های دینی که یکی از توصیه های آن حفظ سلامت است به خوبی استفاده کنیم و این امر نشان دهنده این است که ما در شهرمان هنوز نتوانستیم فرهنگ استفاده از دوچرخه و پیاده روی را ایجاد کنیم.

جمالی پور گفت: ترافیک، مصرف دارو و مصرف سوخت بیش از حد، در واقع استفاده از پول بیت المال است که می تواند صرف توسعه کشور شود. اگر جامعه ما شاداب و با نشاط بوده و اگر مردم روزی چهل دقیقه ورزش کنند، مشکلات زیادی برطرف می شود که متاسفانه ما انسان ها با ایجاد خطر برای سلامتمان، برعلیه خودمان کودتا کرده ایم.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها