خبرهای داغ:
فرخزاد گفت: حدود پجاه درصد منازل روستایی بازسازی شده که در منطقه آوج و آبگرم، 65 درصد از واحدها نوسازی شده و در منطقه الموت 56 درصد واحدها بازسازی شده است.
کد خبر: ۹۲۰۱۷۵۸
|
۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی ایمنی دربرابر زلزله بیان کرد: در استان قزون گسل های مختلفی ایجاد می شود که مهمترین آنها در شمال قزوین با 60 کیلومتر طول، از منطقه آبیک تا روستای بکندی را شامل می شود که اگر این گسل فعال شود زلزله ای به بزرگی 7 ریشتر در استان اتفاق می افتد.

وی گفت: همچنین گسل های جنوبی در مناطق آوج، آبگرم، بویین زهرا با 85 کیلومتر، دیگر گسل مهم استان که زلزله بویین زهرا در همین گسل بود.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد: باتوجه به تمهیدات بازسازی در مناطق روستایی و تسهیلاتی که بنیاد مسکن ارائه کرده حدود پجاه درصد منازل روستایی بازسازی شده که در منطقه آوج و آبگرم، 65 درصد از واحدها نوسازی شده و در منطقه الموت 56 درصد واحدها بازسازی شده است.

فرخزاد عنوان کرد: موضوعاتی در بخش های پیشگیری وجود دارد. در بخش شهری نیز با توجه به اینکه سازمان نظام مهندسی استان قزوین که چند سال موفق به کسب رتبه های اول تا سوم در کشور شده، طرح ها و نظارت هایی داشته تا واحدهای مسکونی مقاومت لازم را برای زلزله های احتمالی داشته باشند.

وی افزود: هر سال بین یک میلیون تا یک و نیم میلون متر مربع ساخت و ساز شهری در استان وجود دارد که کمک می کند تا ساختمان ها مقاومت لازم را در برابر زلزله های احتمالی داشته باشند. در بحث بافت فرسوده موضوع بازآفرینی موجب شده تا ساختمان های مقاوم داشته باشیم. یکی از مشکلات ما ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در تاکستان با 45 هزار متر مربع می باشد. در همین راستا دستگاه های ذیربط با هماهنگی های لازم، در پی ایجاد ساخت و سازهای مجاز می باشند.

معاون عمرانی استاندار اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات، سیل است که در دوازده فروردین ماه سالجاری بارندگی های شدید ایجاد شد که با توجه به سوابق خوب بنیاد مسکن استان، بازسازی تعدادی از روستاها و شهر دلفان به این سازمان واگذار شد و حدود 420 روستا تخریب داشت که 3500 واحد تعمیری و 2500 واحد بازسازی به این بنیاد واگذار شد.

فرخزاد گفت: در سطح استان اگر تمهیدات لازم انجام نمی شد امروز ما هم مسلما دچار مشکلات زیادی می شدیم و امسال نیز تمهیداتی در سطح شهرهای استان ایجاد شد و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ایجاد خدمات و پیش بینی های لازم برای اتفاقات احتمالی سال آینده ضروری است.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها