خبرهای داغ:
مسوول پیشکسوتان سپاه ماکو گفت: سیره زندگی شهدای گلگون کفن کشورمان باید سرلوحه زندگی‌مان قرار گیرد.
کد خبر: ۹۲۰۱۷۷۱
|
۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ماکو، نبی نصرالله‌زاده در مراسم یادواره شهید دانش آموز غواص علی تقی‌نژاد که با حضور مسوولین در مسجد جامع قره تپه در این شهرستان ترتیب یافت، اظهار کرد: ادامه راه شهدا، حفاظت و حراست از راه آنها وظیفه هر ایرانی است، به طوری که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی گفت: شهدای دانش آموز و غواص را باید بیشتر و بهتر از گذشته بشناسیم و نسل جدید باید در راستای الگوبرداری از آنها به صورت جدی گام بردارد و متولیان امور فرهنگی و آموزشی هم در این زمینه مسوولیت خطیری بر عهده دارند.

این مسوول با بیان اینکه جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در عملیات کربلای ۴ جای بسی تامل و تقدیر دارد، خاطرنشان کرد: امروز افرادی دایه مهربان‌تر از مادر هستند و در آن سوی مرزها نشسته‌اند و ادعای دلسوزی برای ملت ما دارند حال آن که دلسوز واقعی باید در بین مردم باشد و مثل آنها زندگی کند.

وی با تاکید براینکه امروز ما باید ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا فرهنگ شهدا و فرهنگ جبهه و جنگ را نشر دهیم، افزود: بنا بر فرمایش رهبری، زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و باید در این زمینه کارهای فرهنگی و تربیتی موثر انجام داد.

نصرالله زاده افزود: باید دانش آموزان توجه کنند که علت شهادت و از جان گذشتگی این مردان الهی چیست، از کجا شروع کرده و به کجا رسیداند، خداوند در قرآن می‌فرماید افرادی که در راه خدا جهاد می‌کنند و شهید می‌شوند نمرده‌اند بلکه زنده هستند و نزد خداوند روزی می خورند، لذا اگر این اصل را ما نفهمیم ایراد از خود ما است و امروزه برای الگودهی به نوجوانان باید راه شهدا را ترویج دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات