رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان تاکید کرد:
رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان گفت: امروز واحدهای تولیدی با چالش‌هایی مانند تاخیر در پرداخت دستمزد کارگرها مواجه هستند که باید برای رفع آن‌ها تلاش کرد.
کد خبر: ۹۲۰۱۸۰۱
|
۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ حسین پورحیدری پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس گیلان ۳۰برنامه فرهنگی، اجتماعی، سازندگی و اقتصاد مقاومتی دارد اظهار کرد: ۸۰درصد برنامه های سازمان در سطح حوزه های مقاومت انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۰پایگاه مقاومت در سطح واحد های تولیدی و صنعتی افزود: ۱۰هزار نفر از کارگران استان عضو سازمان بسیج کارگری هستند گفت: هشت هزار و ۵۰۰ نفر از بسیجیان کارگری مرد و حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر زن هستند.

رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با بیان اینکه جامعه هدف در بخش بسیج کارگری حدود ۶۰هزار نفر است گفت: شیفت ایثار در کارخانه‌ها اجرایی شده که کارگران پس از انجام شیفت قانونی خود دو تا سه ساعت بدون دریافت دستمزدی کار کنند و که حاصل درآمد آن در مواردی به کارگرانی که مشکل دارند یا در حوادثی مثل سیل و زلزله استفاده می کنند.

پورحیدری با اشاره به اینکه هفته گذشته دومین کامیون کمک به مناطق سیل زده توسط شرکت دخانیات گیلان ارسال شد بیان کرد: طرح ایران‌یار در راستای حمایت از کالای ایرانی اجرایی شده و حدود پنج کارخانه برند مهم در گیلان وجود دارد.

وی با بیان اینکه از دانش‌آموزان و دانشجویان دعوت شده تا برای بازدید به کارخانه ها بروند و مستقیما با خط تولید آشنا شوند تصریح کرد: برخی برنامه های ما تخصصی است و فقط در واحد های تولیدی و صنعتی اجرا می شود.

رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه جامعه کارگری دارای گروه های جهادی تخصصی در ۴گروه است خاطرنشان کرد: این گروه ها شامل امداد و نجات، آتش نشانی و بحران، رانندگان تاسیسات و گروه فنی مهندسی است.

پورحیدری با بیان اینکه واحد های تولیدی با چالش ها متفاوتی درگیر هستند گفت: مشکلاتی اعم از دیرشدن حقوق ها یا برطرف کردن نیازها مدنظر است که جلسات اخوت و کارگری با وجود سپاه، بسیج کارگری و کارگران جهت حل مشکلات برگزار شده است.

وی با اشاره به طرح جشنواره ایده و ابتکارات افزود: از ۶نفر در جامعه کارگری که طرح خوب ارائه دادند و به رونق تولید کمک کرده اند در طول دهه فجر در جشنواره ایده و ابتکارات تولیدگران تقدیر می‌شود.

رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با بیان اینکه هیئت اندیشه ورز بسیج کارگری و کارخانجات سپاه قدس گیلان تشکیل شده افزود: ۸۸ هزار واحد تولیدی در کشور وجود دارد که ۴هزار و ۷۰۰ واحد آن در گیلان است اما متاسفانه همه این واحد ها با توان صد درصدی کار نمی کنند.

پورحیدری با اشاره به اینکه امروزه هر کارخانه یک سنگر نبرد با دشمن و هر کارگر یک رزمنده است تصریح کرد: تفاهم نامه ای با اداره تعاون در خصوص توسعه و ارتقای سطح سلامت و ایجاد نشانط اجتماعی بین آحاد جامعه کارگری امضاء شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات